Akční plán Strategie vzdělávání 2030 byl pečlivě a dlouho diskutován ve všech členských zemích, s odbornými asociacemi, odbory a nevládními organizacemi. Jeho základní principy jsou stále ještě nedosaženým ideálem zejména v rozvojových zemích; v jiných se stávají staronovým úkolem. Jde o právo na bezplatné základní vzdělávání; o potvrzení toho, že vzdělávání je věcí veřejnou a společnost za něj stále nese rozhodující díl odpovědnosti; o potřebu poskytnout dospělým dostatečnou nabídku kvalitního celoživotního vzdělávání a o rovný přístup a šance dívek i chlapců ke vzdělání.
Náměstek Štech ve svém vystoupení připomněl, že priority schváleného akčního plánu jsou v souladu se třemi prioritami národní Strategie 2020 schválené vládou ČR v r. 2014: zastavit zvyšující se nerovnosti ve vzdělávání, dále zkvalitnit přípravu učitelů jako klíčových aktérů vzdělávání, a to zejména jejich celoživotní profesní vzdělávání, a konečně, zkvalitnit a zefektivnit systém řízení vzdělávacího systému po letech deregulace a decentralizace. „Autonomie škol nemůže vést k pasivitě státu v oblasti vzdělávání“, řekl náměstek.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva