Značka „Kníže a Knedla“ vznikla v roce 2015, je tedy poměrně mladá. Přesto již svou výrobou dokázala zaujmout tak, že jste se objevili mezi renomovanými značkami v Pasáži českého designu. Co nabízíte zákazníkům jiného, že dokážete obstát v konkurenci desítek firem, které se zabývají výrobou koženého zboží?
U zrodu naší značky jsem stál já se svým bratrem Danielem Knedlou. Před dvěma lety jsme se rozhodli přijít na trh s koženými výrobky, které by měly především elegantní a funkční design, zároveň však svým vzhledem umocnily osobnost jejich majitele. V té době měl Dan už 10 let zkušeností s prací s kůží.
Hlavním rozdílem oproti běžné produkci je u nás především ruční šití. Tím se sice chlubí mnoho našich i zahraničních výrobců, ale druhým dechem dodávají „ruční šití na šicím stroji“. My používáme pro naše výrobky ruční šití tradičním sedlářským stehem, se kterým se strojové šití nemůže svou kvalitou a pevností zdaleka rovnat. Ruční sedlářský steh není téměř možné i náročným užíváním rozpárat.
Je to tedy ruční výroba, čím se lišíte od konkurence?
Druhým rozdílem je ruční barvení samotné kůže. Používáme techniky patinace (ruční barvení a stínování), díky kterým jsme schopni dosáhnout takových odstínů a barevných efektů, které v masové výrobě dosáhnout nelze. Napodobit na kůži západ slunce, polární záři nebo palisandrové dřevo stroj zkrátka nedokáže. Díky tomu je však každý z našich výrobků nezaměnitelný originál.
Pro koho jsou Vaše výrobky určeny, koho vidíte jako svého ideálního zákazníka?“
Díky barevným kombinacím jsou naše výrobky mnohdy extravagantní, ale stylem jsme nejblíže k business casual stylu. Oproti business stylu používáme výraznější barvy, oproti casual stylu jsme zase mnohem jemnější ve zpracování a víc si dáváme záležet na detailech. Aktuálně jsme zaměření hodně na muže, manažery středně velkých firem. V blízké budoucnosti však budeme mít řadu výrobků i pro ženy (kabelky, peněženky, pásky).
Zákazníci nás sami začali oslovovat s tím, že pouze formálními doplňky ve svých kruzích tolik nezaujmou a rádi by měli něco speciálního, výjimečného. Ideální zákazník je ten, který řekne: „Mám rád modrou, něco pro mě vymyslete“. Prostě takový, který důvěřuje našemu úsudku a dává nám volnou ruku.
Jste tedy schopni vyrobit přímo zákazníkovi na míru téměř cokoliv?
Rádi se držíme našich osvědčených modelů, nicméně i ty jsme schopni snadno upravit dle požadavků. Pokud tedy chce jiný tvar kapsičky na mince nebo přidat několik přihrádek, je to to nejmenší, co pro něj můžeme udělat. Pro zákazníky jsme schopni pomocí různých technik (airbrush, tradiční patinace) docílit takových odstínů barev, které sériová výroba nikdy nedosáhne.
U ražby jsme si vymysleli vlastní technologii. Chtěli jsme, aby ražba byla kvalitní v detailech, ale zároveň cenově dostupná i v malých sériích. Pokud nám tedy zákazník dodá logo ve vektorovém formátu, jsme schopni jej přenést na jeho výrobky.
Na jaký produkt jste z vašich výrobků nejvíce pyšní a proč?
Já osobně mám nejradši naše obaly na zápisníky Moleskine v řadě Deluxe. Děláme je dvojvrstvé, tak aby i uvnitř byla hladká kůže, v okrajích je vytenčujeme, aby vrstvy nevypadaly jako cihla a děláme k nim poutka, která jsou tvarovaná a plastická.
Dalibor Kníže
Jaké jsou Vaše plány do budoucna? Co třeba výroba bot nebo cestovních tašek na zakázku?
Jednoznačně chceme rozšířit dámský sortiment – opasky, peněženky, kabelky, psaníčka. Dámy se mohou těšit na parádní barevné sety.
Počítáme, že se budou hodně zmenšovat všechny výrobky – časem budou zrušeny hotové peníze, takže nebude nutné s sebou nosit velkou peněženku. Lidé budou stále více používat elektroniku pro zaznamenání poznámek, takže nebudou potřebovat ani pouzdro na své zápisníky. To jsou samozřejmě výzvy, kterým čelíme.
Do našeho sortimentu chceme v průběhu následujících pěti let zařadit i obuv. Tu budou lidé naštěstí potřebovat nehledě na to, v jak moc digitálním světě se budeme nacházet.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Komerční článek