Počátky kinematografie jsou úzce spjaty s invenčním výtvarníkem a tvůrcem kinematografického představení Georgesem Mélièsem (1861–1938), který dokázal dirigovat své filmy jako hudebník a zároveň využít nových možností filmové techniky. Jeho mimořádné dílo bylo později označováno jako raný příspěvek k žánru science-fiction nebo fantasy.
V nedávné době obdržel NFA darem filmový kotouč se třemi slepenými filmy na původním nitrátním materiálu, souhrnně označené jako dílo Mélièse z roku 1904 „Les transmutations imperceptibles“ (Neviditelné proměny). To naznačovalo, že obsahem daru je i tento film. Po prohlédnutí filmového pásu bylo ale badatelům jasné, že tento film jeho součástí není, naopak obsahoval obrazy a výjevy, které doposud nebyly nikde zdokumentovány.
Filmový pás podroben detailní analýze se snahou o určení všech tří filmů. S identifikací pomohly údaje na filmových okénkách, které obsahovaly značky jednotlivých firem, protože v prvních patnácti letech kinematografie se hojně vyskytovalo plagiátorství a existovala řada pirátských kopií filmů. Další vodítka poskytly například i dochované filmové scénáře. Na základně analýzy může NFA s jistotou prohlásit, že film na tomto pásu je ztracený Mélièsův film Match de prestidigitation (Soutěž eskamotérů) z roku 1904. NFA má díky objevu ve sbírkách již 22 filmů tohoto autora.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva