Potenciál Troupova díla je mimořádný. Kurátorem poslední pražské výstavy byl generální ředitel Národní galerie v Praze Jiří Fajt a kunsthistorička Jitka Šosová, stálá spolupracovnice NG. Uvedla, že „dílo Miloslava Troupa má ambici zařadit se po bok umělců, kteří v nových podmínkách poválečné Paříže uvažovali o tom, jak má umění znázorňovat svět a místo člověka v něm.“ Ivo Binder, soudní znalec v oblasti výtvarného umění, dodal, že Troupovy ilustrační kresebné cykly byly oceněny na významných zahraničních i tuzemských přehlídkách a řadí se ke špičkám české ilustrátorské školy, reprezentované jmény Zdenek Seydl, Adolf Born, Zdeněk Sklenář a další.
I když do jeho života zasáhla druhá světová válka a poté komunistický režim, našel v sobě Miloslav Troup sílu tvořit zcela svobodně, podle svého přesvědčení a citu. Studium v Paříži ve druhé polovině 40. let podstatně ovlivnilo jeho další životní tvorbu. Ta dostala expresivní výraz i charakteristickou barevnost. Po návratu domů se kromě volné tvorby věnoval ilustrování knih, užitému uměním - hlavně výzdobě sakrálních interiérů a navrhováním tapisérií.
Miloslava Troupa lákala řada témat a dějů i neobvyklé malířské techniky. Používal enkaustiku (původně antická technika malování horkým voskem), malbu na sklo i textil. Například pro ilustrace k indiánským pohádkám Děti tropického slunce použil jako podklad plátno. Jak sám říkal, záleží na knize, oč si sama řekne. Třeba v Šahrazádiných nocích hrála noc hlavní roli, proto použil pro ilustrace pohádek černém pozadí. Za svůj život Troup výtvarně obohatil více jak 140 knih.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva