Investorem stavby bylo statutární město Ostrava a Správa silnic Moravskoslezského kraje, zhotovitelem firma STRABAG. Náklady na stavbu se vyšplhaly na 26 milionů korun. Město ze svého rozpočtu vynaložilo částku 16,7 milionu korun, krajská investice představovala 10 milionů korun.
"Vybudováním kruhového objezdu se odstranila rizikovost frekventované křižovatky, doprava je nyní plynulejší a klidnější. Moravskoslezský kraj do opravy silnice, přeložky inženýrských sítí a úprav zeleně investoval ze svého rozpočtu téměř deset milionů korun, přípravu celé stavby zajistila Správa silnic Moravskoslezského kraje," řekl Josef Babka, 1. náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje.
"Celkem bylo vybudováno 270 metrů nových komunikací pro pěší o šířce 2,75 m, přechody pro chodce na ochranných ostrůvcích i bezbariérové přístupy. Celá investice přispěla k modernizaci a zkvalitnění dopravní sítě v Ostravě. Dodavatelům a zhotovitelům okružní křižovatky, kteří ji dokončili v předstihu a v dobré kvalitě, patří dík," ocenil výkon zúčastněných firem náměstek primátora pro investice Kamil Bednář.
Stavbaři realizovali nové trolejové vedení pro trolejbusy a přeložky nadzemních a podzemních inženýrských sítí. Instalovali také nové veřejné osvětlení 22 svítidel. Nově vybudovaná autobusová zastávka je vybavena automatem na jízdenky. Kruhový objezd má mírně eliptický tvar s délkou os 44,1 m a 41 m. Jízdní pás je široký 5,5 m. Napojovací větve okružní křižovatky mají na vjezdech šířku od 5 do 6,36 m, na výjezdech 5,5 až 7,37 m.
"Přestavba průsečné křižovatky na okružní přispěje ke zlepšení bezpečnosti na tomto frekventovaném dopravním uzlu, a současně ke zkulturnění prostředí v této lokalitě Slezské Ostravy," uvedl k účelům přestavby křižovatky náměstek primátora pro dopravu Ivo Hařovský.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva