České Budějovice, 23. srpna 2012 – Značka Budweiser Budvar si dlouhodobě zakládá na tradičních výrobních postupech, které se nezměnily prakticky od jejího založení. Naopak kultura pití piva i samotní spotřebitelé se v průběhu času mění a vyvíjí a výrobci piva musí na tyto změny reagovat. Pivní sklo je totiž jedním z nejdůležitějších imagetvorných prvků, který na rozdíl od komunikčních kampaní působí dlohodobě a nepřetržitě. Běžní konzumenti velmi intenzívně vnímají a posuzují každou značku piva přímo v gastronomických provozovnách také podle tvaru, technického provedení i potisku sklenic.
“Stávající sklenice vznikaly postupně od 90. let 20. století a jejich styl nebyl jednotný. To podporovalo nejednotné vnímání i samotné značky mezi spotřebiteli. Protože značka Budweiser Budvar prošla v uplynulém období zásadním redesignem komerční komunikace, chápeme redesign pivního skla jako další důležitou etapu tohoto procesu,” říká Ing. Robert Chrt, obchodní ředitel Budějovického Budvaru.
“Tvar sklenic vychází ze siluety písmene “B” v logu Budvar a zajišťuje tím zásadní odlišnost od sklenic pro jiné značky na českém trhu. Zároveň tento tvar na sklenicích a pohárech přesně padne do dlaně a sklenice se tak při pití výborně drží.” popisuje tvar sklenic Ing. Marek Honetschläger, manažer pro inovace z Budějovického Budvaru. Branding sklenic má jednotnou a navazující formu. Rozdělení pro servírování různých druhů piva zajišťuje barevný štítek „B“ v horní části sklenic, který má barvu červenou (pro světlý a tmavý ležák a výčepní pivo), zelenou (pro nealkoholické pivo) nebo zlatobílou (pro kroužkovaný ležák). Tento systém je přehledný, přitom decentní a umocňuje vzácně jednotný designový výraz celé řady. Ve spodní části sklenic je umístěno výrazné bíle „pískované“ logo „Budweiser Budvar“.
Velký důraz byl kladen i na praktičnost. Díky projmutí uprostřed padnou sklenice i poháry výborně do ruky. Poháry mají navíc zesílené dýnko, aby odolaly i ostřejšímu zacházení, a které zároveň kontrastuje s jemnými zakulacenými liniemi samotného poháru. Uzavřené horní okraje sklenic lépe drží pěnu a dávají vyniknout vůni žateckého chmele. Masivní dno (tzv. “led”) pomáhá jednak udržovat správnou teplotu podávaného piva, jednak zajištuje dobrou stabilitu všech sklenic a jejich odolnost při umývání.
Nová řada skla pro značku Budweiser Budvar je v současné době v České republice patrně nejucelenější řadou pivního skla, neboť zahrnuje jak poháry, tak sklenice a džbánky různých objemů ve zcela jednotném designovém konceptu.
Autorem designu nové řady skla Budweiser Budvar je Rony Plesl, přední český designér, sochař a držitel ceny Grand Czech Design. Jejím výrobcem pak je známý dodavatel nápojového skla SAHM.
Rony Plesl
Výsledky jeho tvorby najdete jak v uměleckých sbírkách, tak i v obyčejných restauracích. Právě sériově vyráběné sklo považuje za svou oblíbenou disciplínu. Obrovská omezení jsou pro něj totiž největší výzvou přijít s něčím neokoukaným. Kromě vlastní tvorby se Rony Plesl věnuje designu pro významné zahraniční i české značky. Spolupracoval s italskou firmou Barovier & Toso, francouzským Cartierem nebo dnes s tureckým koncernem Pasabahce. V současnosti pracuje pro experta na nápojové sklo, německou firmu SAHM, ale i pro český Moser nebo Lasvit. Od roku 2008 vede Ateliér skla na Vysoké škole uměleckoprůmyslové v Praze.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva