OZP: Děkujeme VZP za spolupráci při kultivaci spolupráce mezi pojišťovnami

04.02.2016 15:25 | Zprávy

Oborová zdravotní pojišťovna děkuje Všeobecné zdravotní pojišťovně za upozornění na případy rozporovaných přihlášek. Těmito případy se zabývají všechny zdravotní pojišťovny při každém přestupovém termínu. Ve většině případů jde o technické důvody. Klient například zapomene, že se k nové pojišťovně přihlásil. Také není neobvyklé, že si klient svou přihlášku rozmyslí, protože mu pojišťovna, od které odchází, odmítne proplatit bonus, na který byl do té doby zvyklý.

OZP: Děkujeme VZP za spolupráci při kultivaci spolupráce mezi pojišťovnami
Foto: OZP
Popisek: Logo Oborové zdravotní pojišťovny

VZP v nedávné době oslovila všechny své klienty, kteří se rozhodli přejít k OZP, s dopisem, kde jim poskytuje návod, jak svou přihlášku dodatečně rozporovat; přiložila také formulář, který stačilo podepsat a vyplnit. Ten naleznete v příloze. Evidujeme i případy, kdy podpis klienta na tomto formuláři se zjevně shodoval s podpisem na rozporované přihlášce.

Oborová zdravotní pojišťovna proto již iniciovala společné jednání zdravotních pojišťoven, včetně VZP, ze kterého by měla vzejít univerzální dohoda, jak postupovat v případě přihlášek dodatečně stažených na základě žádosti klienta. Ty nyní každá pojišťovna řeší podle svého vlastního postupu, což nepřispívá k přehlednosti a předvídatelnosti systému.

V tomto celkovém množství stažených přihlášek je také bohužel i malé procento případů skutečně způsobených tím, že náš klientský pracovník pochybil. Takových případů – tedy ne těch popisovaných v úvodním odstavci – řešíme několik desítek. V těchto případech není rozpor. S pracovníky, kteří se na nich negativně podíleli, jsme už ukončili spolupráci a v těch nejzávažnějších případech spolupracujeme s policií. Zároveň jsme zavedli systém ověřování přijatých přihlášek a všechny budoucí klienty v dostatečném předstihu před termínem přestupu kontaktujeme, abychom eliminovali případy, kdy klient o změně zdravotní pojišťovny vůbec neví.

Ať už jde o první variantu, kdy si klient sám přihlášku rozmyslí, či o mnohem závažnější případ, kde skutečně došlo k pochybení na straně pojišťovny, vycházíme klientům maximálně vstříc a řešíme s nimi jejich situaci individuálně k jejich spokojenosti.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Co myslíte, že bude nyní s Ukrajinou?

Trump přeci dávno deklaroval, že pomoc Ukrajině omezí. Myslíte, že má Ukrajina bez USA šanci Putinovi vzdorovat? Že EU dokáže pomoc ze strany USA nahradit? Podle mě je toto začátek konce Ukrajiny-bohužel. PS: Myslíte, že se Trupmovi podaří konflikt ukončit, čímž se před volbami chvástal? A proč se o...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

DPP: Místo tramvají budou na Libeňském mostě dočasně jezdit autobusy

22:03 DPP: Místo tramvají budou na Libeňském mostě dočasně jezdit autobusy

Současný provoz tramvají na části Libeňského soumostí bude od půlnoci z neděle 24. na pondělí 25. li…