Od skrytého mikrofonu k více než šesti stům milionům diváků

19.11.2016 16:40 | Zprávy

Pondělí 21. listopadu se už po dvacáté stane Světovým dnem televize. Česká televize připomene v tento den cestu, kterou televize jakožto médium ušla od svého vzniku k 610 milionům diváků, kteří ji dnes v Evropě sledují. Zajímavosti z historie televize naleznete v druhé části této zprávy.

Od skrytého mikrofonu k více než šesti stům milionům diváků
Foto: Hans Štembera
Popisek: Česká televize, ilustrační foto

V roce 1996 vyhlásily Spojené národy Světový den televize. Chtěly tak upozornit na rostoucí význam tohoto média v oblasti informování společnosti o zásadních otázkách, jako je bezpečnost, ekonomika či sociální témata. „Každý týden sleduje televizi osmdesát devět procent všech Evropanů. I přes to, kolik možností dnes diváci a uživatelé internetu mají, zůstává televize zcela dominantním médiem,“ říká generální ředitelka Evropské vysílatelské unie Ingrid Deltenre.

„Přestože se společnost i její technologické možnosti v poslední dekádě rychle mění, televize je stále nejsilnějším médiem. Například v Evropě ji lidé sledují v průměru tři a půl hodiny denně, přičemž mají jen na kontinentu k dispozici téměř pět a půl tisíce kanálů. Je to ohromující číslo. Samozřejmě mezi jednotlivými vysílateli existují obrovské rozdíly. Jen veřejnoprávní televize mají nicméně průměrný týdenní zásah okolo šedesáti procent, Česká televize dokonce téměř osmdesát procent, což svědčí o jejich relevanci,“ říká generální ředitel České televize Petr Dvořák a dodává: „Česká televize podle mnohých parametrů, jako je rozpočet nebo počet zaměstnanců, patří spíše k menším veřejnoprávním stanicím. V leckteré oblasti jsme ale ‚premianty?. Pokud bychom se podívali například na sledovanost, pak ČT24, ČT sport i ČT :D budou na první nebo druhé příčce všech evropských stanic, podobně v oblasti počtu premiér, výroby, původní tvorby se České televizi v evropském srovnání daří nadprůměrně.“

Infografiky k datům o sledování televize v Evropě si můžete stáhnout zde.

Historie televize v několika obrazech

Od skrytého mikrofonu ke skryté kameře

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Martin Kukla byl položen dotaz

Zemědělci

Dobrý den, vy lituje zemědělce, ale podle mě jsou zemědělci nejvíc zvýhodňovanou skupinou. Pobírají obrovské dotace a kdo teď vydělává na těch drahých potravinách? Opět zemědělci, i když obchodníci určitě taky. A že se jim zvyšují daně? To přeci nám všem. Netvrdím, že to mají zemědělci snadné, ale k...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

DPP snížil počet reklamních ploch téměř o 80 % a více než ztrojnásobil výnosy z jejich pronájmu

7:23 DPP snížil počet reklamních ploch téměř o 80 % a více než ztrojnásobil výnosy z jejich pronájmu

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) identifikoval při poslední pasportizaci reklamních ploch na svém …