„Dostali jsme desítky podnětů od starostů i samotných cestujících. Pokusili jsme se v rámci našich možností vyjít jejich připomínkám maximálně vstříc. V nových jízdních řádech neškrtáme žádné spoje, veškeré změny jsou vyvolané požadavky obcí na úpravy časů a návazností, zejména u linek, kterými jezdí děti do škol. BusLine bude v pracovních dnech odjíždět přibližně 1580 spojů, celkem jich v tyto dny vypravíme zhruba 3200. Další dílčí změny se plánují k březnu příštího roku a opět budeme vycházet ze zpětné vazby od cestujících,“ uvedl ke změně jízdních řádů náměstek hejtmana pro dopravu Michal Kortyš.
Již od 1. října došlo k částečným úpravám řádů, Pardubický kraj reagoval na připomínky veřejnosti například posílením spojů na trasách Vysoké Mýto-Chrudim, Česká Třebová-Litomyšl, Lanškroun-Letohrad a Svitavy-Litomyšl.
Kraj pro rok 2023 počítá s rozsahem autobusové dopravy v objemu 16,55 milionu kilometrů, u drážní přepravy se jedná o 5,06 milionu vlakokilometrů a v případě trolejbusů o 130 tisíc kilometrů. „Objemy dopravy držíme na stávající úrovni. Je to dané hlavně kvůli uzavírkám, které nás v roce 2023 čekají kvůli výstavbě dálnice D35,“ dodává Michal Kortyš. Podle náměstka je však do budoucna optimalizace objemu dopravních spojů nejenom v autobusové dopravě nutností.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva