Pardubický kraj: První z krajských přivaděčů na D35 se začne stavět již letos

10.03.2019 9:36 | Zprávy

Napojení Českotřebovska a Orlickoústecka na páteřní komunikaci D35 a přípravy na vybudování přivaděčů. Hlavní témata jednání hejtmana Martina Netolického, starostů Litomyšle, České Třebové a Ústí nad Orlicí, Ředitelství silnic a dálnic a Správy a údržby silnic Pardubického kraje.

Pardubický kraj: První z krajských přivaděčů na D35 se začne stavět již letos
Foto: Pardubický kraj
Popisek: Základní podoba loga Pardubického kraje.

Již v letošním roce kraj zahájí modernizaci prvních dvou úseků silnice II/358 z Litomyšle do České Třebové, která je zahrnuta do memoranda kraje a státu. V příštím roce pak bude pokračovat modernizace dalšího úseku a kraj zároveň zahájí práce na druhé přivaděči z Ústí nad Orlicí do Litomyšle.

„Po komunálních volbách a změnách v České Třebové a Litomyšli byla otevřena debata o logičtějším napojení Českotřebo vska a Orlickoústecka na D35. Vzhledem k tomu, že nechceme přivádět dopravu do centra Litomyšle, jelikož nejbližší nájezdy jsou v Řídkém a Janově, řešíme, jakým způsobem celou oblast logicky napojit. Žádné z měst nechce v tuto chvíli jakkoliv ohrozit stavbu dálnice, což je samozřejmě pozitivní zpráva. Variantou je napojení oblasti s využitím paralelní obslužné komunikace v tělese D35, což jsme jako ideu avizovali již na lednovém jednání o přivaděčích“ uvedl hejtman Martin Netolický.

Ten se zástupci obcí a ŘSD hovořil také o stavu příprav na modernizaci dvou silnic II. třídy, které jsou součástí memoranda kraje a státu. „V nejpokročilejší fázi přípravy je modernizace silnice II/358 z Litomyšle do České Třebové, jelikož chceme do poloviny března zahájit výběrové řízení na dodavatele stavby jako otevřené nadlimitní řízení s předpokládanou hodnotou 130 milionů korun bez DPH. V letošním roce chceme zahájit dva úseky z intravilánu České Třebové a proti tomu od Litomyšle až po hranici městské zástavby. V dalším roce by pak následoval další úsek na této komunikaci, pro kterou je již dnes omezen průjezd nákladní kamionové dopravy. Toto omezení zůstane samozřejmě i nadále“ řekl hejtman Martin Netolický.

Druhým přivaděčem v oblasti je silnice II/360 z Ústí nad Orlicí do Litomyšle. „Na konci května bychom měli mít dokončenou projektovou dokumentaci s tím, že termín zahájení stavby je v tuto chvíli stanoven na květen 2020. Finanční limit na tuto stavbu je 100 milionů korun,“ sdělil hejtman Netolický.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: komerční tisková zpráva



Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

BESIP: Statistiky 2024. Méně úmrtí, těžkých zranění i přestupků mladých řidičů

20:16 BESIP: Statistiky 2024. Méně úmrtí, těžkých zranění i přestupků mladých řidičů

Statistiky nehodovosti za rok 2024 ukazují pokles počtu smrtelných nehod, zranění a přestupků mladýc…