„Na základě zákona o svobodném přístupu k informacím je po Krajském úřadu Pardubického kraje požadován audiozáznam ze všech jednání Rady Pardubického kraje za současné čtyřleté volební období a rovněž veškeré písemné podklady k těmto jednáním. Takto plošný požadavek se vymyká běžnému poskytování informací, a proto jsou nutné ke zpracování mimořádného dotazu zvýšené finanční a personální náklady, které jsme dle tabulek vyčíslili na téměř 298 tisíc korun,“ uvedl ředitel úřadu Jaroslav Folprecht.
Audiozáznam z jednání Rady Pardubického kraje slouží pouze pro potřeby vyhotovení zápisu o jednání a je skartován vždy k 31. 12. následujícího kalendářního roku. „Z tohoto důvodu disponujeme pouze záznamy z roku 2015 a odpovídající části roku 2016 o celkové délce necelých 55 hodin. Ze všech záznamů je dle zákona nutné vymazat mimo jiné informace týkající se projevů osobní povahy, soukromí fyzické osoby či osobní údaje,“ sdělil Jaroslav Folprecht. Za současné volební období bylo uskutečněno celkem 82 řádných a 42 mimořádných jednání Rady Pardubického kraje, přičemž na jedno jednání bylo v průměru předloženo 2 100 stran podkladů. I v tomto případě musí být odstraněny údaje, které nemohou být veřejnosti dle zákona poskytnuty.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva