„Máme samozřejmě zájem na rozvoji území, ale je nutné, předcházet situacím, kdy dochází k nadměrnému ničení krajského majetku. Rádi vyslechneme záměry obcí a investorů, ale je nutné vždy u obdobně rozsáhlých projektů zvážit také připravenost dopravní infrastruktury v daném místě. K jednáním jsme však kdykoliv připraveni. Bohužel v případě logistického centra tato diskuse neproběhla, ačkoliv jsme upozorňovali na problematiku dopravní infrastruktury v okolí,“ řekl Netolický s tím, že se souhlasem krajských zastupitelů budou na příští řádné jednání pozváni také starosta České Třebové Jaroslav Zedník a ředitel společnosti Metrans Jiří Samek, aby mohli společně se zastupiteli diskutovat nad tíživou dopravní situací na Českotřebovsku.
Zastupitelům se nelíbí, že je ničen majetek v krajském vlastnictví a požadují společně s hejtmanem rychlé řešení.
„Vzhledem k tomu, že došlo na této silnici k mimořádné změně dopravního významu, navrhl jsem, aby bylo s investorem jednáno podle ustanovení paragrafu 39 zákona o pozemních komunikacích. Pokud dojde k podstatnému nárůstu zatížení komunikace a technický stav komunikace tomu zjevně neodpovídá, tak ten, který nárůst způsobil, je povinen uhradit náklady spojené s nezbytnou úpravou dotčené části komunikace,“ uvedl člen krajského zastupitelstva David Švec s tím, že v tomto konkrétním případě je zcela zjevné, že předmětnou komunikaci využívá jako jedinou přístupovou cestu k překladišti právě společnost Metrans. „Souhlasím s hejtmanem, že k tomuto problému nemuselo vůbec dojít, pokud by město Česká Třebová při přípravě takto velké stavební akce spolupracovalo s Pardubickým krajem. Otázky dopravního napojení se mohly řešit s předstihem a ve vzájemné shodě,“ řekl Švec.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: komerční tisková zpráva
Myslíte, že za to, že EU zaostává může Euro?
Mě přijde, že jsou to spíš neustálé zákazy a byrokracie, kterou si sama EU podřezává pod sebou větev. Na druhou stranu, jestli má někdo konkurovat třeba USA nebo Číně, nemyslím si, že to může být jeden stát v Evropě, a že EU má svůj smysl, jen se musí vzpamatovat a začít dělat politiku jinak
Další články z rubriky
20:16 Jihočeský kraj: Máme dvě Evropská města sportu 2025. Tábor a Jindřichův Hradec
Jihočeský kraj slaví dvojí úspěch na sportovním poli. Města Tábor a Jindřichův Hradec získala titul …
- 16:14 AOPK ČR: Návrat vzácných dravců do Jeseníků potvrdil letošní průzkum
- 11:14 ČEZ: Nejkrásnější vánoční stromy mají Černvír a Karviná, rozhodli hlasující
- 7:16 MPO: Proměna brownfieldů a rozvoj podnikání v cestovním ruchu
- 22:31 HZS ČR: Hasiči pořídí osobní balistickou ochranu, bude je chránit i před výbuchy při požáru
- 19:28 MHMP: Vaše krátká radost, jejich velké trápení