Pardubický kraj: Zodpovědné firmy nabízejí práci sociálním podnikům

21.06.2018 10:02 | Zprávy

Regionální kancelář CzechInvestu ve spolupráci s Pardubickým krajem a Českou abilympijskou asociací uspořádala v Integračním centru Kosatec poprvé v České republice pilotní seznamovací akci pod názvem „Social Market Forum“.

Pardubický kraj: Zodpovědné firmy nabízejí práci sociálním podnikům
Foto: Pardubický kraj
Popisek: Základní podoba loga Pardubického kraje.

17 sociálních podniků a 13 obvykle velkých průmyslových zaměstnavatelů dostalo šanci se vzájemně v šestiminutových intervalech seznámit, představit své služby a výrobky a pokusit se nalézt prostor pro spolupráci. Akce, která byla první svého druhu v České republice.

„Domníváme se, že je tu jakási mezera, kdy firmy a sociální podniky mohou najít společnou řeč a mnohdy jsou kousek od sebe, ale neznají se. Na evropské úrovni již taková spolupráce funguje“, říká Tomáš Vlasák z pardubické kanceláře CzechInvestu. „Pardubický kraj dotačně podporuje sociální podniky už čtvrtým rokem a toto setkání dává jejich rozvoji další rozměr. Všichni tady dostávají jedinečnou šanci nabízet a poptávat, co právě potřebují, a věřím, že se v řadě případů tyto dva světy mohou protnout,“ komentuje setkání radní Pardubického kraje pro sociální péči a neziskový sektor Pavel Šotola.

Velké podniky, které dnes trpí nedostatkem pracovní síly, si mohly u nových partnerů objednat například kompletační a jednoduché montážní práce, úklidové služby, catering nebo péči o zeleň. Rovněž jim byly nabídnuty výrobky šicích, truhlářských nebo pekařských dílen z provozů, ve kterých pracují různě znevýhodnění zaměstnanci.

Díky zvolené formě „speed datingu“ se stihli zástupci obou stran seznámit a pobavit každý s každým. Na 250 uskutečněných jednání pak počet zaokrouhlily konzultace zúčastněných se zástupci Úřadu práce, CIRI a CzechInvestu. Šestiminutový limit na jedno setkání se ukázal jako dostatečně krátký na to, aby akce netrvala celý den, a současně dost dlouhý, aby se oba partneři stihli představit a vyměnit základní informace o nabídce a poptávce.

Pro většinu zúčastněných firem není společenská odpovědnost prázdným pojmem a často sponzorují sociálně prospěšné aktivity, na tomto fóru však sociální podniky nevystupovaly jako žadatelé o příspěvek, ale jako rovnocenní obchodní partneři. To také obě strany v závěrečném hodnocení velmi oceňovaly. Velký přínos takového setkání vidí i manažer Chráněných dílen Fokus Vysočina pan Zdeněk Vacek: „Vítáme možnost se sejít s firmami v neutrálním prostředí, zástupci firem zde fungují jinak, než když je sami jedeme oslovit, navíc tolik jednání bychom nestihli s naší další pracovní náplní ani za několik měsíců. Máme radost, že firmy mají povědomí, co sociální firma je a že se snažíme pomáhat lidem. Reflektuji zde i takového ducha zodpovědnosti vůči společnosti“.

Nápad na pořádání této akce vznikl v regionální kanceláři CzechInvestu v Pardubicích zhruba před rokem, ale teprve po podrobnějším seznámení s prostředím sociálních podniků, jejich možnostmi, a naopak potřeb velkých firem, a po nalezení vhodných spolupracujících partnerů bylo možno přistoupit k realizaci akce. Vzhledem k nadšení, se kterým se všichni účastníci zapojili do vzájemného představování a zároveň kázni, kterou museli projevit při střídání u jednotlivých partnerů, plánujeme podobné akce pořádat i nadále a předpokládáme jejich rozšíření i do dalších regionů.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: komerční tisková zpráva

Je pravda, že jste byl člen Pirátů?

A jak se to stalo, že jste od Pirátů přešel ke komunistům? Nebo podle vás platí, že Piráti jsou vlastně novodobý komunisté, jak mnozí tvrdí?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Česká televize: Adventní koncerty získaly od lidí na pomoc potřebným přes 23,5 milionu

22:08 Česká televize: Adventní koncerty získaly od lidí na pomoc potřebným přes 23,5 milionu

Čtyřiatřicátý ročník Adventních koncertů České televize doteď diváci podpořili částkou 23 557 196 ko…