Pardubický kraj bude přivaděče k D35 připravovat ve zvláštním režimu. Chce tak zamezit opoždění výstavby

26.01.2019 10:07 | Zprávy

V sále Rady Pardubického kraje se uskutečnilo jednání Řídícího výboru pro stavbu přivaděčů na D35, který tvoří hejtman Martin Netolický a jeho dva náměstci Roman Línek a Michal Kortyš spolu se zástupci Správy a údržby silnic Pardubického kraje.

Pardubický kraj bude přivaděče k D35 připravovat ve zvláštním režimu. Chce tak zamezit opoždění výstavby
Foto: Pardubický kraj
Popisek: Základní podoba loga Pardubického kraje.

V rámci podepsaného memoranda o vzájemné spolupráci s Ministerstvem dopravy má na tyto přivaděče kraj garantovány finanční prostředky ve výši 2,7 miliardy korun. Cílem těchto jednání je detailní kontrola jednotlivých projektů a postup majetkoprávních jednání, aby nedocházelo k prodlevám v rámci staveb.

„V momentě, kdy stát potvrdil, že se mu podařilo vysoutěžit dodavatele prvního úseku stavby dálnice D35 z Opatovic nad Labem do Časů a byla zahájena stavba druhého úseku, tak musíme maximalizovat naši pozornost na jednotlivé stavby v rámci přivaděčů. V minulém týdnu jsem jednal s náměstkem ministra dopravy Tomášem Čočkem, který apeloval na lepší čerpání vyčleněných prostředků v jednotlivých letech, aby nemuselo docházet k jejich převodu z roku na rok,“ uvedl hejtman Martin Netolický. „Musíme ke všem velkým a důležitým projektům přistoupit velmi vážně a s maximální pozorností. Proto stejně jako v případě centrálních příjmů, nemocnice v Moravské Třebové nebo silničních staveb v rámci IROP zařadíme přivaděče do seznamu projektů se zvýšeným dohledem a každý měsíc budeme kontrolovat jednotlivé dílčí postupy,“ řekl hejtman Netolický.

NAPOJENÍ II/312 NA D35 MÚK VYSOKÉ MÝTO – ZÁPAD
V rámci stavby je zpracován projektový záměr a vyhotoven oponentní posudek Státního fondu dopravní infrastruktury. „V tuto chvíli jednáme se Správou železniční a dopravní cesty o řešení tří mimoúrovňových křížení s železnicí včetně koridorové trati. Zároveň celou stavbu rozdělíme do více stavebních úseků, aby při případných dílčích problémech nedošlo ke zdržení celé stavby. Velmi důležité je, abychom se zaměřili na samotný obchvat Vysokého Mýta, které by při dřívějším dokončení D35 bylo enormně zatíženo dopravou,“ uvedl náměstek hejtmana Michal Kortyš s tím, že kraj jedná také s městem Choceň o zapracování dílčích změn.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Jaroslav Chalupský byl položen dotaz

Stát

Pane senátore, vy tvrdíte, že se stát chová k soukromému sektoru jako otrokář. Souhlasíte se mnou i v tom, že tato vláda nechává na holičkách úplně všechny? Od zaměstnanců až po živnostníky? Vždyť co pro ně udělala dobrého. Nic. Lidé jen chudnou a pracovní život jim tato vláda jen komplikuje - např....

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Fakultní nemocnice u sv. Anny v Brně restartovala program robotické chirurgie

19:28 Fakultní nemocnice u sv. Anny v Brně restartovala program robotické chirurgie

Fakultní nemocnice u sv. Anny v Brně byla jedním z prvních pracovišť provozujících robotickou chirur…