„Dopravní situace v okolí nemocnice je dlouhodobě silně nepřehledná a kolizní, což může potvrdit každý návštěvník, který přijíždí automobilem. Veřejnost se může do nemocnice dostat pouze po sjezdu z ulice Kyjevská spodní vrátnicí, což je komunikace s nízkou kapacitou. Její napojení na nadjezd je také velmi špatné a vznikají zde velké problémy,“ sdělil hejtman Martin Netolický. „Pardubický kraj v minulosti převedl na pardubický magistrát areál bývalé Tesly pod podmínkou vyřešení dopravního napojení nemocnice. Proto se musíme při probíhajícím soutěžním dialogu pro výběr investora v tomto areálu, který připravuje město, bavit také o tom, jak bude vyřešena právě dopravní obslužnost a možnost parkování pro pacienty a personál. Chceme zlepšení podmínek, které jsou z našeho pohledu pro obslužnost nemocnice nezbytné,“ uvedl Netolický.
Až tisíc parkovacích míst. Variant řešení je několik
Velkým problémem, se kterým se setkávají návštěvníci nemocnice, je nedostatek parkovacích míst. „Zpracovaný plán rozvoje nemocnice počítá s vybudováním 950 parkovacích míst. Jednou variantou je parkovací dům s návazností na ulici Kyjevská, který by mohl zároveň sloužit jako hluková bariéra. Jeho předpokládaná kapacita je 250 – 300 míst. Další parkovací dům by mohl vzniknout v severozápadní části areálu na místě dnešního parkování pro veřejnost s kapacitou kolem 300 míst,“ uvedl náměstek hejtmana pro oblast dopravy Michal Kortyš. „Počítáme s tím, že by se mohlo jednat o případ sdruženého financování projektu ze strany kraje a investora, který bude realizovat přestavbu areálu v Kyjevské ulici,“ dodal náměstek Kortyš.
Nadjezd s propojením na rychlodráhu? Město připravuje záměr rekonstrukce
Město Pardubice má připravený záměr na rekonstrukci nadjezdu a jeho propojení s rychlodráhou. „Podle informací od zástupců města není možné nadjezd rekonstruovat po etapách, ale jako celek v rámci jedné stavební sezony. Na financování rekonstrukce chce město žádat o dotace. Pro nás je důležité, aby byl nadjezd dimenzován tak, aby byl co nejpohodlnější pro průjezd sanitních vozů, jelikož se jedná o velmi frekventovanou oblast a nemůžeme riskovat, že nevhodným vyřešením bude vznikat problém pro naše záchranáře,“ uvedl 1. náměstek hejtmana pro investice, majetek a kulturu Roman Línek. Samostatná rekonstrukce nadjezdu by mohla stát okolo 30 milionů korun.
Rozvoj Kyjevské nesmí konkurovat nemocnici
Kraj trvá také na tom, aby služby v areálu bývalé Tesly nekonkurovaly nemocnici. „Nemůžeme si dovolit ztrácet výkony našich nemocnic. Je ve společném zájmu pacientů i kraje, aby rozsah zdravotnických služeb krajských nemocnic zůstal zachován, případně byl dále rozšiřován. V sousedním developerském projektu je možné uvažovat pouze o službách navazujících, které nejsou přímou konkurencí, ale spíše doplněním služeb,“ uvedl radní pro oblast zdravotnictví Ladislav Valtr. „I v případě potřebných parkovacích kapacit bude z pohledu uživatelů vhodné uvážit raději jeden či dva parkovací domy přímo u areálu nemocnice, než vzdálenější odstavná místa v sousedství, dodal radní Ladislav Valtr.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: komerční tisková zpráva