„S polskou stranou máme společnou hranici, a proto spolupracujeme v rámci čerpání finančních prostředků na přeshraniční spolupráci. Navíc máme podepsanou celou řadu dohod, a to nejen mezi regiony, ale například také mezi naší Správou a údržbou silnic a dolnoslezskými silničáři,“ sdělil Netolický.
Podpora stavby důležitých komunikací, ale také rychlejší propojení Pardubic A Vratislavi
Jedním z hlavních témat debaty byla problematika dopravní infrastruktury a propojení obou regionů jak po silnici, tak především po železnici. „Z našeho pohledu by mohla být lépe a více využívána například železniční trať z Ústí nad Orlicí přes Letohrad, Dolní Lipku do Mezilesí. Stejně tak si myslím, že současné propojení Pardubic a Vratislavi, které funguje jako zastávkové, by si zcela jistě zasloužilo podobu spěšného vlaku nebo vlaku vyšší kategorie,“ sdělil Netolický, který také připomněl významný projekt v oblasti dopravní infrastruktury. „Dlouho se hovoří o propojení Vratislavi, Brna a Vídně, tedy dálnice D43, která není jen v zájmu kraje, ale celé České republiky. Bohužel však nebyla stále realizována a silniční propojení obou regionů není ideální. Zároveň je nutné dobudování dálnice D11 a zkapacitnění silnic směrem do Polska,“ řekl Netolický, na kterého navázal náměstek pro dopravu a dopravní obslužnost Michal Kortyš. Ten připomněl projekty v oblasti dopravní infrastruktury, které v příhraniční oblasti Pardubický kraj v minulosti realizoval, ale také investice, které se v nejbližších letech chystají.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: komerční tisková zpráva