39,5 % pedagogů odpovědělo, že chtějí zachovat stávající model maturit, kdy si žáci mohou vybrat buď matematiku, nebo cizí jazyk. Pro povinnou matematiku na stanovených středních školách se vyslovilo 15,2 % respondentů. 77,3 % pedagogů chce, aby slohové práce z češtiny hodnotili učitelé na školách, a 51,6 % hlasujících preferuje, aby konkrétní témata a zadání slohových prací určovaly přímo školy, nikoliv Cermat. 65,7 % pedagogů chce, aby povinnou součástí maturit byla prezentace praktické dovednosti nebo teoretické práce, přičemž konkrétní téma by si volil žák dle svého zájmu a typu školy. 41,3 % respondentů si přeje, aby byla povinnou součástí maturit práce s počítačem. Společnou část maturit by zrušilo 39,7 % hlasujících.
Konkrétní otázky a odpovědi na ně
Poznámka: Odpověď s nejvyšším počtem procent je označena tučným písmem. Podtržením je vyznačena odpověď s nejčastěji zastoupenou konkrétní možností z výběru (s výjimkou „Nevím“ a „Jiné“).
Měla by být povinnou součástí maturit prezentace praktické dovednosti nebo teoretické práce? (Téma by si volil žák dle svého zájmu a typu školy...)
- ANO: 65,7 %
- NE (současný stav): 13,4 %
- Nevím: 18,8 %
- Jiné… 2,1 %

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva