Podle zdejšího ředitele Dušana Krankuse je nový název jasný a na rozdíl od toho minulého, také lehce zapamatovatelný. Pivovar má rovněž nové logo, jehož součástí je slogan Řemeslo s pěnou. „Změnou názvu, novým logem a sloganem, chceme zdůraznit dlouhou a zejména nepřetržitou historii výroby našeho piva, jeho řemeslný charakter a tradiční technologie. Zase taková samozřejmost to dnes být nemusí. Dudák jako značka nadále zůstává. V rodině našich piv také najdete značky Klostermann, Král Šumavy a Otavský zlatý,“ vysvětluje zdejší ředitel Dušan Krankus.
Od roku 2011 se pivovar jmenoval DUDÁK-Měšťanský pivovar Strakonice, a.s. Dudák tak měl v názvu nejen samotný pivovar, ale také jedna z jeho značek. Právě to byl jeden z důvodů, proč se pivovar ke změně odhodlal. „Občas jsme zaznamenali, že v tom naši zákazníci měli trochu zmatek. To ale nebyl ten hlavní důvod, proč jsme se pro změnu rozhodli. Novým názvem chceme zdůraznit dlouhou historii našeho pivovaru. Jeho sounáležitost s majoritním vlastníkem, tedy městem Strakonice. Nové logo v neposlední řadě poukazuje na historický vzhled pivovaru, který se podařilo zachovat dodnes,“ uvádí ředitel.
S ekonomickými výsledky uplynulého roku je ředitel Krankus spokojený. Podařilo se mu pivovar provést nedobrým obdobím covidové pandemie, které vystřídala válka na Ukrajině a s ní spojená energetická krize. „Přesné výsledky ještě nemáme, ale prodejně byl rok 2022 úspěšnější, než roky 2020 a 2021. Po covidu přišly úplně jiné problémy, ve formě vysoké inflace a vysokých cen za energie. Ekonomický blahobyt zkrátka skončil. To se muselo zákonitě projevit na kupní síle lidí,“ shrnuje ředitel.
Také poukázal na to, že majitelé uzavřeli během tohoto roku pivovary v Žatci a v Pardubicích, což byly podobně velké pivovary jako je ten ve Strakonicích. „V tomto ohledu lze tudíž náš prodejní rok hodnotit jednoznačně jako pozitivní. V dnešní turbulentní době dát jednoznačnou odpověď, jak se bude oboru pivovarnictví a gastronomie dařit, není úplně jednoduché. Náklady rostou, ale zdražovat donekonečna není možné,“ uvádí Krankus s tím, že se svými zaměstnanci udělá vše proto, aby z české pivní mapy nikdy nezmizeli.
„Zároveň chci poděkovat naším zákazníkům za přízeň, kterou vyjadřují tím, že si kupují naše piva. Dnes je na trhu obrovský výběr různých druhů a my si ceníme toho, že o naše produkty je pořád zájem,“ uvádí Krankus. V příštím roce chtějí v pivovaru vybudovat fotovoltaickou elektrárnu. „To nám umožní být nezávislými na budoucích cenách za elektřinu. O dalších investicích, například do stavebních úprav bude rozhodnuto během února,“ uvádí Krankus.
Jedno je ale jisté už nyní. Také v tomto roce uvaří sládek pivovaru Vlastimil Matej se svým týmem čtyři pivní speciály – Velikonoční zelené pivo, následovat bude Letní pivo, dále Svatováclavský speciál a Sváteční pivo pro vánoční čas.
„Zatímco Velikonoční zelené a Letní pivo mají recepturu stálou, u Svatováclavského speciálu plánuji opět tradičně vyzkoušet novou chmelovou odrůdu a u Svátečního zase nové typy sladů. Věřím, že tím našim fanouškům opět uděláme radost,“ uzavírá sládek pivovaru Vlastimil Matej Pivovar bude také pokračovat v projektu „Řemeslo s pěnou“ kdy upozorňuje na skvělou práci vybraných řemeslníků.
Takto již získal ocenění, spojené s roční konzumací piv zdarma, varhanář Peter Nožina, který v roce 2022 zakončil dva roky trvající rekonstrukci varhan v kostele svatého Prokopa. „Daří se nám pravidelně umísťovat na předních místech v degustačních soutěžích, za což jsme upřímně rádi. Sami víme, že uvařit pivo je opravdu náročné řemeslo, a proto jsme se rozhodli, že budeme v budoucnu oceňovat i jiná řemesla, respektive řemeslníky. Především ty, kterých v jejich oboru činnosti není mnoho, nebo ty, kteří udržují při životě ta řemesla, která by jinak již dávno zanikla,“ uzavřel Krankus.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva