Po oválu autodromu kroužilo 300 cyklistů, začal 4. ročník cyklo handy maratonu

03.08.2016 9:39 | Zprávy

Velký závodní okruh mosteckého autodromu ožil v úterý večer netradičními stroji. Místo jezdců v kokpitech výkonných speciálů či za řídítky silných a rychlých motocyklů zaplnilo ovál 296 účastníků 4. ročníku cyklo handy maratonu v doprovodu příbuzných, přátel a známých.

Po oválu autodromu kroužilo 300 cyklistů, začal 4. ročník cyklo handy maratonu
Foto: Autodrom Most
Popisek: 4. ročník cyklo handy maratonu

Každý z dvaačtyřiceti čtyř až osmičlenných smíšených týmů zdravých a handicapovaných cyklistů čekala časovka v podobě jednoho kola po dráze, tedy ujetí 4,212 kilometru. Most byl druhou zastávkou maratonu v Ústeckém kraji, ještě předtím musely týmy povinně projet Litoměřicemi. Vytrvalostní závod odstartoval ve stejný den po poledni z Pražského hradu.

Účastníky maratonu v Mostě aktivně podpořily také známé osobnosti ze světa sportu, konkrétně tým Hokejky s. r. o. Tvořili jej zlatí hokejisté z olympijských her v japonském Naganu Jiří Šlégr, Milan Hejduk a Jan Čaloun. „Je to výborná akce, panuje skvělá atmosféra. Jsem tu za náš klub, který handicapované sportovce také podporuje. Kolo jsem si ale musel vypůjčit, své jsem poskytl k tréninku jednomu ze svých svěřenců,“ uvedl Čaloun. „Budeme se na dráze hecovat, určitě chceme podat slušný výkon,“ doplnil Hejduk.

Čtvrtým členem týmu hokejistů se stal vozíčkář Hynek Littmann. Jak se ukázalo, ani přes svůj handicap neměl žádný problém udržet se dvěma ze tří kolegů ostřejší tempo. Nejslabším článkem se tak ukázal téměř domácí Jiří Šlégr z nedalekého Litvínova. „Všechno jsem ztratil. Je mi na umření. Nevěřil jsem, že chlapci udrží od začátku až do konce tak ďábelské tempo,“ hořekoval v cíli v nadsázce a s úsměvem legendární obránce.

Hynek Littmann ale neposkytl na oválu pohled na svá záda za řídítky handbiku jen Jiřímu Šlégrovi. Zcela totiž deklasoval i tým hostitelské společnosti AUTODROM MOST, když do cíle dorazil s velmi výrazným náskokem před ostatními třemi spolujezdci. A protože doplnil i tým Ústeckého kraje jako pořadatelské organizace, absolvoval jako jediný trojnásobný počet kilometrů, celkem tedy bezmála třináct.

Itinerář pětidenního Metrostav handy cyklo maratonu napříč republikou s otočkou ve slovenské metropoli Bratislavě a celkovou délkou 2 222 kilometrů, zahrnuje 28 průjezdních bodů ve všech čtrnácti krajích České republiky.

Jeden z největších sportovně-integračních projektů současnosti se letos posunul do zcela nových rozměrů a doznal celou řadu změn a vylepšení. Je postaven na jednoduchém konceptu. Cyklistický tým, jehož součástí musí být minimálně jeden člověk s jakýmkoli druhem postižení, jede pro člověka krátce po úrazu či nemoci, který se s handicapem teprve učí žít. Smyslem je ukázat, že zdraví a handicapovaní mohou společně tvořit jeden fungující tým, který má šanci obstát i v podmínkách extrémního závodu. Cílem ale není dosáhnout co nejlepšího výsledného času, nýbrž reprezentovat co možná nejlépe myšlenky vzájemné spolupráce, integrace, solidarity a přátelství.

Přesně za měsíc, o víkendu 2. až 4. září, přivítá autodrom diváky na nejprestižnějším a nejnavštěvovanějším podniku každoročního kalendáře, evropském šampionátu okruhových tahačů Czech Truck Prix. Kromě samotných napínavých soubojů mnohatunových kolosů čeká na malé i velké bohatý doprovodný program.

Akciová společnost AUTODROM MOST provozuje stejnojmenný závodní okruh. Budoval se v letech 1978 až 1983 v místě bývalého povrchového hnědouhelného dolu Vrbenský. Nápad na stavbu autodromu sice vznikl v souvislosti s automobilovými a motocyklovými závody, hned od počátku se ovšem počítalo s jeho využitím i pro jiné účely. Autodrom tak brzy ožil také testováním závodních i nově vyvíjených vozů, výcvikem řidičů speciálních vozidel sanitních, hasičských nebo policejních, závodnickými školami či kurzy bezpečné jízdy. Tuto úlohu převzal později polygon, vybudovaný v areálu závodního okruhu v roce 2005. Stále je největším a nejkomplexnějším zařízením svého druhu v České republice, které svou dispozicí, instalovanými technologiemi a dalšími navazujícími aktivitami nabízí na ploše 13 hektarů jedinečné podmínky pro výuku a výcvik řidičů ve všech oblastech problematiky řízení vozidel veškerých druhů a tonáží.

AUTODROM MOST pořádá v současné době ve stejnojmenném areálu tuzemské i mezinárodní závody motocyklů, cestovních vozů, trucků, vytrvalostní závody a nově také rallysprintový závod. Do budoucna chystá vedení firmy další novinky nejen v oblasti motoristického sportu. Cílem je otevřít areál autodromu a polygonu široké veřejnosti a vytvořit z něj navštěvované centrum, jež bude součástí sportovního, společenského a kulturního života regionu po celý rok.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Kampaň "snížili jsme deficit o 180 miliard"

Pane preiére, kde si mohu toto sdělení ověřit? Podle všeho je zavádějící a lživé (viz.: https://www.novinky.cz/clanek/ekonomika-fiala-se-chlubi-srazenim-deficitu-rozpoctu-k-nemuz-ale-zatim-nedoslo-40495940), pokud je to pravda a jste si toho vědom, pak cíleně dezinformujete. Ptám se tedy ještě jedno...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

ČEZ: Žádné plánované odstávky elektřiny přes vánoční a novoroční svátky

11:12 ČEZ: Žádné plánované odstávky elektřiny přes vánoční a novoroční svátky

Jako každoročně, i letos stanovila ČEZ Distribuce zásady pro vypínání zařízení distribuční soustavy …