Jako příklad lze uvést případ z loňska, kdy hlídka v Primorsku poskytla pomoc dezorientovanému slovenskému turistovi, který se ztratil. Muž byl bez prostředků a dokladů. Hlídka zajistila z vlastních prostředků muži vodu, jídlo a peníze a operativně-pátracími prostředky zjistila místo jeho pobytu v Primorsku. Pomocí sociálních sítí byl kontaktován rodinný příslušník, který hlídce předal kontakt na osoby, které byly s mužem ubytovány.
Hlavním úkolem policistů ve společných hlídkách bude především pomáhat českým turistům při řešení závažných událostí a nenadálých komplikací. Turisté se na ně mohou obrátit v případě vzniku dopravní nehody, odcizení či ztrátě dokladů či v případě pátrání po některém z členů rodiny. Policisté jsou tedy i v zahraničí připraveni pomoci všem obětem protiprávního jednání, kterým díky jazykové vybavenosti pomohou při komunikaci s místními orgány. Čeští občané je mohou kontaktovat osobně při hlídkové činnosti či přes místní tísňovou linku 112. K dispozici budou také na telefonním čísle, které bude ještě před prázdninami zveřejněno nejen na našich webových stránkách, ale také na sociálních sítích.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva