Zkouška mohla proběhnout díky vyhlášenému nouzovému stavu a místní unikátní orografii Jihomoravského kraje, kde je minimum lesů na zelené hranici a obce jsou v dostatečné vzdálenosti od linie letu a zároveň díky blízkosti zavřené hranice minimální pohyb vozidel po silnicích.
Z důvodu minimalizace rizik vůči zemi i vůči letovému provozu, byly vyhlášené dvě bezletové zóny Drnholec a Lanžhot. Testování letounu probíhalo v denních i nočních hodinách, zejména podél státní hranice. V obou režimech probíhalo ověřování parametrů letu, optiky i přenosové techniky. Záběry z letu byly dále přenášeny do krizového štábu krajského ředitelství a sálu operačního odboru. Lety byly konzultovány s Úřadem civilního letectví a službou řízení letového provozu.
V budoucnu by se stroj obdobných parametrů mohl objevit ve službách Policie ČR. Pořízení takového letadla závisí na schválení připravované evropské legislativy a dále na vývoji potřebné technologie ke zvýšení bezpečnosti letového provozu. S výjimkou přepravy osob by mohl doplnit portfolio provozovaných činností Letecké služby spolu s vrtulníky. Provoz této kategorie bezpilotních letadel by umožnil vykonávat mise trvající až 20 hodin s poměrně nízkými náklady. Uplatnění by našel při větších bezpečnostních opatřeních, pátrání po pohřešovaných osobách i dohledu nad silničním provozem. Umožnil by efektivní nasazení sil a prostředků. Uplatnil by se jistě i na zahraničních misích typu Frontex.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva