Při výstavbě hráze vodního díla Křižanovice v letech 1947 až 1953 byla, z důvodu nutnosti realizace levého zavázání hrázového tělesa a napojení nové komunikace na hráz, odtěžena část skalního boku údolí. Skalní svah je značně strmý (60 - 80°) a vysoký (25 m). Zhruba mezi 13 – 15 m je přerušen plošinou. Horninový masiv postupně časem degradoval a nyní je převážně narušen trhlinami a puklinami tektonického původu, přičemž hlavní poruchy jsou rozestoupené na šířku centimetrů až decimetrů. Vlivem vlastností horniny, oslunění, mrazových jevů a činnosti vegetace dochází občas k pádu malých i větších částí horniny na místo pod svahem, na kterém je v těsné blízkosti umístěna komunikace III. třídy (viz přiložené foto). Realizací stavby dojde k zajištění bezpečnosti uvedené přilehlé veřejné komunikace Křižanovice – Hradiště.
Geotechnické posouzení skalní stěny u VD Křižanovice provedl Ing. Jiří Petera – JIP soukromá kancelář pro průzkum a inženýrskou činnost. Projektovou dokumentaci zpracovala firma Geotechnika Holý v roce 2016. Povolení ke kácení bylo vydáno obecním úřadem Křižanovice dne 13. 2. 2017. Sloučené územní a stavební povolení vydal MěÚ Chrudim, stavební odbor dne 6. 3. 2017, rozhodnutí nabylo právní moci dne 23. 3. 2017.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva