Přibližně 1400 m³ betonu použijí v pátek stavaři na nosnou konstrukci mostu u Bristolu v Olomouci. Celou konstrukci musí zvládnout vybetonovat za jeden den, most totiž není možné betonovat po částech, konstrukce musí tvořit jeden celek. „Práce odstartují už v šest hodin ráno. K mostu budou přijíždět domíchávací vozy jak od Bristolu, tak od Gorazdova náměstí, aby betonování probíhalo co nejrychleji z obou stran. Betonování bude probíhat od středu mostu směrem ke krajům. Akce se nemůže přerušit, beton musí být dokonale propojený a v konstrukci nesmí vzniknout žádná spára,“ popisuje plánovaný průběh stavební akce generální ředitel Povodí Moravy, s. p. Václav Gargulák. Povodí Moravy, s. p. se zhotovitelem Silnice Group naplánovalo kontinuální betonáž na pátek vzhledem k předpovědi počasí a vyhovujícím klimatickým podmínkám. Rozhodnutí samotné padlo ve středu na základě vydané předpovědi.
Všechno musí proběhnout podle předem naplánovaného scénáře. Akci předcházelo náročné plánování. Připravena jsou i záložní řešení. „Dostat na stavbu během jednoho dne takové množství materiálu vyžaduje nejen pečlivé načasování, ale také logistické řešení, záložní plány a zkušenosti zhotovitele. Beton budou míchat dvě betonárny. V záloze bude připravena třetí. Beton musí být prováděný stejnou recepturou. Budou připravené záložní stroje, na stavbě bude pracovat dostatek zkušených lidí a střídat se budou ve dvou směnách. Naše firma má s podobnými akcemi bohaté zkušenosti,“ říká Jakub Vlk, vedoucí střediska HSV divize Speciální stavby ze společnosti SILNICE GROUP.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva