Povodí Moravy: Dnes proběhne betonování nosné konstrukce mostu u Bristolu

19.07.2019 8:26 | Zprávy

Blíží se jeden z nejdůležitějších okamžiků výstavby protipovodňové ochrany v Olomouci. Dnes stavaři zahájí betonování nosné konstrukce mostu na ulici Komenského. Most musí být vybetonovaný bez přerušení najednou. Akci předcházely velmi náročné přípravy.

Povodí Moravy: Dnes proběhne betonování nosné konstrukce mostu u Bristolu
Foto: Povodí Moravy
Popisek: Povodí Moravy

Přibližně 1400 m³ betonu použijí v pátek stavaři na nosnou konstrukci mostu u Bristolu v Olomouci. Celou konstrukci musí zvládnout vybetonovat za jeden den, most totiž není možné betonovat po částech, konstrukce musí tvořit jeden celek. „Práce odstartují už v šest hodin ráno. K mostu budou přijíždět domíchávací vozy jak od Bristolu, tak od Gorazdova náměstí, aby betonování probíhalo co nejrychleji z obou stran. Betonování bude probíhat od středu mostu směrem ke krajům. Akce se nemůže přerušit, beton musí být dokonale propojený a v konstrukci nesmí vzniknout žádná spára,“ popisuje plánovaný průběh stavební akce generální ředitel Povodí Moravy, s. p. Václav Gargulák. Povodí Moravy, s. p. se zhotovitelem Silnice Group naplánovalo kontinuální betonáž na pátek vzhledem k předpovědi počasí a vyhovujícím klimatickým podmínkám. Rozhodnutí samotné padlo ve středu na základě vydané předpovědi.

Všechno musí proběhnout podle předem naplánovaného scénáře. Akci předcházelo náročné plánování. Připravena jsou i záložní řešení. „Dostat na stavbu během jednoho dne takové množství materiálu vyžaduje nejen pečlivé načasování, ale také logistické řešení, záložní plány a zkušenosti zhotovitele. Beton budou míchat dvě betonárny. V záloze bude připravena třetí. Beton musí být prováděný stejnou recepturou. Budou připravené záložní stroje, na stavbě bude pracovat dostatek zkušených lidí a střídat se budou ve dvou směnách. Naše firma má s podobnými akcemi bohaté zkušenosti,“ říká Jakub Vlk, vedoucí střediska HSV divize Speciální stavby ze společnosti SILNICE GROUP.

Z důvodu velikosti betonované konstrukce a nutnosti dodržet technologický postup budou práce probíhat až do nočních hodin. Během betonování se na stavbě ve směnách vystřídá 60 lidí. V bednění bude beton zpracováván za pomoci ponorných vibrátorů tak, aby bylo dosaženo požadované kvality betonované konstrukce. Po dokončení náročné akce bude beton tvrdnout a zrát. Během této doby dojde k předepnutí nosné konstrukce uloženými lany. Ihned poté začnou stavaři překládat inženýrské sítě a provádět práce na předpolích mostu.

Technicky náročná II. B etapa ochrany Olomouce před povodněmi zahrnuje rozsáhlé úpravy koryta řeky Moravy v délce 1,9 km od ústí střední Moravy k mostu v Komenského ulici. Stavba za 730 milionů korun navazuje na již dokončené etapy I. a II. A. Jejím cílem je zvýšit kapacitu řeky v centrální části města na úroveň 650 m3/s, která odpovídá 380leté povodni. Protipovodňový systém ochrání před velkou vodou 20 tisíc obyvatel Olomouce a majetek v hodnotě 3 miliard korun.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Petr Beitl byl položen dotaz

Benešík (KDU-ČSL): Slováci jsou na tom v zastoupení lidí v mezinárodní politice lépe než my

Můžete mi vysvětlit, jak je to možné? To jste jako politici tak neschopní protlačit na vysoká místa politiky, kteří by hájili zájmy Česka? Ono to dost vysvětluje, proč podle mě na mezinárodní scéně zájmy nás Čechů vlastně nikdo pořádně nehájí, a proč se stáváme stále více bezvýznamnou zemí.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

DPP tuto sobotu rozsvítí vánoční vozy

19:39 DPP tuto sobotu rozsvítí vánoční vozy

V předvečer letošního adventu, tj. tuto sobotu 30. listopadu 2024 v 16:30 Dopravní podnik hl. m. Pra…