Na společných setkáních projednávali otázky lodní dopravy a PPO Olomouce. Ochrana města před povodněmi s rozpočtovými náklady více než jedna miliarda korun představuje největší investici ve stávajícím dotačním období.
Předseda vlády Bohuslav Sobotka ve čtvrtek navštívil Olomouc. Zajímala ho realizace protipovodňových opatření města. Dosavadní průběh a plány výstavby ochrany města před povodněmi premiérovi představil generální ředitel Povodí Moravy, s.p. Jan Hodovský. Za přítomnosti zástupců města a novinářů se společně sešli v Olomouci na břehu řeky Moravy v místě, kde bude realizace II. B etapy PPO Olomouc probíhat.
Společně pak projednali harmonogram stavby i náklady, protože se jedná o investičně nejnáročnější stavbu při přípravě protipovodňových opatření Olomouce. „Předseda vlády byl velmi potěšený způsobem řešení, kdy se spojí zatraktivnění lokality pro obyvatele a návštěvníky města, a současně se vyřeší zkapacitnění koryta formou náplavek,“ říká Jan Hodovský. Primátor Antonín Staněk pak ocenil dobrou spolupráci mezi státním podnikem a městem.
II. B etapa je částí protipovodňové ochrany města Olomouc, která navazuje na dokončenou první etapu a etapu II. A, a jejím účelem je zvýšení kapacity koryta Moravy na požadovanou úroveň 650 m³/s v centrální části města. Tohoto projektovaného efektu však bude dosaženo až po dokončení třetí etapy. Doposud realizovaná opatření a připravovaná etapa II. B zajistí pouze částečné zlepšení.
Ucelenou ochranu intravilánu v centru Olomouce uzavře třetí etapa, která naváže na II. A a B etapu nad ulicí Komenského. Čtvrtá etapa pak představuje stavbu hrázového systému od železniční tratě Olomouc – Nezamyslice k rychlostní komunikaci R35. Tato etapa by měla zajistit ochranu městských částí Nových Sadů, Nového Světa, Holic, Nemilan a Slavonína.
Premiér Sobotka se s generálním ředitelem sešel i minulý týden v sobotu na Nových Mlýnech. Jednali o transformaci Ředitelství vodních cest. „Povodí Moravy se otevřeně hlásí k převzetí investorství projektů na moravské vodní cestě a považuje své padesátileté zkušenosti za možný přínos, který by měl být využit,“ vysvětluje Jan Hodovský. Tak tomu ostatně bylo až do roku 2006, kdy Ředitelství vodních cest vzniklo. Rozšířením kompetencí státních podniků Povodí by došlo k omezení mezirezortních sporů, které v posledních letech mezi Ředitelstvím vodních cest a Povodím Moravy probíhají. Názor Povodí Moravy podporují i ostatní státní podniky Povodí a Ministerstvo zemědělství.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva