Pražská strojírna: Část kolejí v ulici Otakarova vydržela déle než dvacet let

09.08.2021 15:53 | Zprávy

Kolejová infrastruktura pražské hromadné dopravy prochází v letních měsících částečnou rekonstrukcí. Pražská strojírna, dceřiná společnost Dopravního podniku hl. města Prahy, dodala své výrobky do ulice Otakarova, na tramvajové tratě na Palackém náměstí a na Zahradní Město.

Pražská strojírna: Část kolejí v ulici Otakarova vydržela déle než dvacet let
Foto: pstroj.cz
Popisek: Pražská strojírna - logo

Výměny byly na některých místech nezbytné vzhledem k opotřebení namáhaných částí kolejových křížení. Pražské strojírně se daří prodlužovat životnost výrobků až o třetinu oproti výrobkům před dvaceti lety.

V ulici Otakarova proběhla výměna jedné z částí křižovatky směrem od ulice Vršovická. Poslední kompletní rekonstrukce této křižovatky proběhla v roce 1999, nyní se postupně vyměňují jednotlivé části.

„Nové kolejové konstrukce jsou robustnější a modernější. Ačkoliv byly měněné výrobky na svou dobu dobře zpracované, míra kvality nových výrobků se značně zvýšila. Například nahrazované křížení z Otakarovy ulice bylo vyrobeno v devadesátkách, od té doby se technologické možnosti zpracování značně zlepšily,“ říká Robert Masarovič, předseda představenstva a generální ředitel Pražské strojírny a. s.

Křižovatku na Palackém náměstí vyráběla Pražská strojírna v roce 2007, vydržela až do letošního léta. V průběhu let probíhaly na křižovatce také údržbové práce či navařování opotřebených částí křižovatky moderními technologiemi, díky čemuž se jí značně prodloužila životnost.

Části likvidovaného kolejového křížení, jako například stále funkční výhybkové systémy, pak putují do náhradních dílů, které využije Dopravní podnik hl. města Prahy. Zbytek nepoužitelné kolejové konstrukce je odvezen k recyklaci.

Na Zahradním Městě vzniká úplně nová tramvajová smyčka v ulici Švehlově. Současně s rekonstrukcí železniční trati probíhají i rekonstrukce tramvajových tratí v ulicích Průběžná a Na Padesátém. Nový přestupní bod zlepší přestupní vazby mezi tramvajovými a autobusovými linkami, ale i linkami příměstské a dálkové železnice, což ocení cestující již na sklonku letošního léta. Díky novému spojení se také zvýší operativnost tramvajové sítě.

Veškeré konstrukce Pražské strojírny jsou vyráběny pomocí nejnovějších výrobních postupů. Kvalitu výsledných výrobků zajišťují také nové technologie. Výrobní haly se postupně plní moderními obráběcími centry, které nejenom celý proces výrazně zrychlují, ale zajišťují stabilní kvalitu produktů. Poslední pořízený stroj dorazil do Pražské strojírny na začátku července, jednalo se o osmdesátitunové obráběcí centrum VHC 50-XTS od výrobce AXA.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

FactChecking BETA

Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.

Přezkoumat
Ing. Radim Fiala byl položen dotaz

Myslíte, že za to, že EU zaostává může Euro?

Mě přijde, že jsou to spíš neustálé zákazy a byrokracie, kterou si sama EU podřezává pod sebou větev. Na druhou stranu, jestli má někdo konkurovat třeba USA nebo Číně, nemyslím si, že to může být jeden stát v Evropě, a že EU má svůj smysl, jen se musí vzpamatovat a začít dělat politiku jinak

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Jihočeský kraj: Máme dvě Evropská města sportu 2025. Tábor a Jindřichův Hradec

20:16 Jihočeský kraj: Máme dvě Evropská města sportu 2025. Tábor a Jindřichův Hradec

Jihočeský kraj slaví dvojí úspěch na sportovním poli. Města Tábor a Jindřichův Hradec získala titul …