„Námi vyrobené širší obruče namontoval Dopravní podnik hl. m. Prahy na první tramvaj 15T a v rámci zkušebního provozu bude v praxi ověřen skutečný vliv nových obručí kol. Do zkušebního provozu budou nově též nasazeny širší obruče i na soupravy tramvají typu T3. Očekáváme, že to co jsme naměřili v laboratoři se podaří splnit i v reálném provozu,“ vysvětluje Robert Masarovič, předseda představenstva a generální ředitel Pražské strojírny a. s. Podle něj musela konkrétní tramvaj 15T projít drobnými konstrukčními úpravami, aby na kola bylo možno nasadit 100 mm široké obruče místo původních 86 mm širokých.
Tramvajová kola nesou a zároveň i vedou vozidlo. Nově inovovanými širšími obručemi kol by mělo dojít ke zlepšení jízdních vlastností tramvají, zvýšení jejich spolehlivosti a nižšímu namáhání kolejového svršku. Vzhledem k v současnosti nabíhajícímu nasazování širších tramvajových kol bude v kolejových křižovatkách a výhybkách vyrábět Pražská strojírna a.s. výrazně vyšší procento srdcovek s tvz. hlubokým žlábkem, kdy kolo překonává srdcovku klasickým železničním způsobem převalení přes odbočný žlábek. Současně s nižším namáháním a opotřebením kol i srdcovek při procentuálně vyšším nasazením hlubokých žlábků v srdcovkám klesne i emitovaný hluk při přejezdu výhybek a křižovatek.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva