Skútry byly pořízeny pro servisní útvar. Jedná se o dvě jednostopá vozidla značky Honda a objemu 125 cm3. Jsou vybaveny zadním kufrem, ve kterém pracovníci vozí základní vybavení. Servisní tým dojíždí na místa závad na tramvajové trati a ve spolupráci s pracovníky Dopravního podniku hlavního města Prahy vyhodnocuje závažnost závad.
„Rychlost přesunu v dopravních špičkách jsme zvýšili až trojnásobně, o spotřebě paliva ani nemluvě – je totiž o 70 procent nižší než při jízdě automobilem,“ říká Robert Masarovič, předseda představenstva a generální ředitel Pražské strojírny, a. s.
Drobnější závady jsou schopni vyřešit přímo na místě ručním nářadím, například lehčí typy zbrušování uhlovou bruskou. K těm závažnějším je pak vysláno servisní vozidlo s patřičným vybavením a personálem.
Vedení strojírny hledá vzhledem k celospolečenským trendům mimo jiné způsoby, jak snižovat emise CO2. Velkým krokem byla například výstavba fotovoltaické elektrárny, která by měla být spuštěna již začátkem léta. Ta je navržena pro pokrytí veškeré spotřeby v Pražské strojírně ve výrobních halách i administrativních budovách.
„Je jasné, že je nebudeme moci využívat celoročně, ale aspoň v létě budeme při řešení závad rychlejší a pohotovější,“ doplňuje Masarovič.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva