„Přístav Petrov byl prvním plnohodnotným přístavem pro rekreační plavbu na Baťově kanále a zároveň fakticky zpřístupnil zdejší malebnou obec vodním turistům. Každoročně zde přistane a přenocuje kolem 500 lodí a jedná se tak společně se sousední Strážnicí a Veselím nad Moravou o nejnavštěvovanější místa na vodní cestě. Na základě 10 let zkušeností se ukazuje, že původní hygienické zařízení vybudované obcí v areálu přístaviště u plavební komory již kapacitně nedostačuje, a proto přímo v přístavu vybudujeme nové toalety se sprchami i kuchyňkou, aby posádky plavidel měly při přenocování na lodi kvalitní zázemí,“ uvádí Lubomír Fojtů, ředitel Ředitelství vodních cest ČR, které je investorem a provozovatelem přístaviště, a dodává: „V následujícím roce pak přístav ještě dovybavíme tankovací stanicí pohonných hmot.“
„Při projektování budovy se vycházelo z prvků typických pro Petrov a Baťův kanál. Objekt bude mít bílou omítku a modrý sokl, který odkazuje na nedaleké slavné sklepy Plže. Vstup do objektu bude zdůrazněn keramickým obkladem, který zase odkazuje na baťovy domky. A celkový vzhled dokreslí podhled a stěna u vstupu do hygienického zázemí s modrobílou malbou slováckého motivu.“ říká projektant a hlavní architekt stavby Ondřej Tomek.
„Přístaviště je pro naši obec významným objektem. Vybudováním provozního zázemí dojde ke zkvalitnění poskytovaných služeb přístavu jak pro turisty, tak pro místní občany,“ doplňuje starostka Petrova Eva Mlýnková.
Budovaný objekt se nachází mezi vozovkou a chodníkem, který je hojně využíván chodci a především cyklisty.
Je dobře, že máme přímou volbu prezidenta?Anketa
„Během výstavby bohužel dojde k dílčímu omezení provozu. Vlastní plavební provoz přístavu nebude stavbou omezen a plavidla budou moci během celé sezóny pohodlně přistávat u mola. Stávající chodník na hrázi přístavu bude během stavebních prací rozebrán a obnoven až v rámci dokončovacích prací stavby. Všichni pěší a cyklisti budou muset využít zpevněnou komunikaci vedoucí kolem budovaného objektu do prostoru současného parkoviště. Při realizaci připojení inženýrských sítí, které plánujeme na přelom května a června, dojde k uzavření areálu přístavu pro motorová vozidla a na zpevněné komunikaci kolem stavby bude umožněn průchod pouze pro pěší. Toto omezení potrvá přibližně dva týdny a během této doby bude bezpečný průchod zajištěn pomocí přejezdu přes výkop,“ řekl stavbyvedoucí Jindřich David.
„Pro zvýšení komfortu a bezpečí bude ve spolupráci s obcí Petrov po dobu výstavby navržena objízdná trasa pro cyklisty. Ta povede po polní komunikaci na druhé straně Baťova kanálu, tzv. „přes louky“, a cyklisty na ni navedou informativní tabule. Využitím této objízdné trasy se cyklisté místu staveniště zcela vyhnou a do petrovského přístavu přijedou po mostě přes Baťův kanál. Venkovní práce na stavbě provedeme v co nejkratším možném termínu a při realizaci převážně vnitřních a dokončovacích prací se pokusíme provoz pro cyklisty po cyklotrase obnovit. Předem se všem návštěvníkům omlouvám za komplikace spojené s realizací stavby a slibuji, že uděláme vše proto, aby se její dopady dotkly návštěvníků co nejméně. Prostor stavby bude uklizen a hlučné a prašné práce budou realizovány jen v nezbytně nutné míře,“ dodal stavbyvedoucí David.
Stavební náklady ve výši 20,9 mil. Kč bez DPH financuje Státní fond dopravní infrastruktury. Zhotovitelem je společnost MSO servis spol. s r.o. Stavba bude dokončena v průběhu srpna 2025.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva