Pražská strojírna: Tramvajová síť v Praze se rozrůstá skrz Barrandov i díky našim výrobkům

09.12.2021 11:48 | Tisková zpráva

Pražská strojírna dodává své výrobky pro realizaci první části prodloužení tramvajové tratě ze zastávky Sídliště Barrandov do Slivence.

Pražská strojírna: Tramvajová síť v Praze se rozrůstá skrz Barrandov i díky našim výrobkům
Foto: pstroj.cz
Popisek: Pražská strojírna - logo

Jakékoliv prodloužení tramvajové tratě je v pražské dopravě považováno za významnou událost, která byla v takovémto rozsahu realizována naposledy před dvaceti lety . Vzniknou dvě nové zastávky – Kaskády a Holyně. Právě na ty dodává Pražská strojírna křížový přejezd, úvrať a další komponenty.

„Jedná se o další významnou novostavbu rozšiřující tramvajovou kolejovou síť v Praze a zlepšující dopravní obslužnost v rozvíjející se oblasti v okolí Barrandova. Praha si uvědomuje vysokou hodnotu tramvajové sítě pro dopravu, je to nejvíce efektivní nástroj masového přesunu lidí ve městech. Mobilita lidí přispívá k zaměstnanosti, ta zase k prosperitě měst,“ vysvětluje Robert Masarovič, předseda představenstva a generální ředitel Pražské strojírny a. s.

Nová tramvajová trať bude v tomto prodloužení dlouhá zhruba jeden kilometr. V její první části bude dočasně končit v zastávce Holyně, kam Pražská strojírna dodává křížový přejezd. Díky přejezdu zde budou moci tramvaje linky číslo 5 s kabinami řidiče na obou koncích měnit směr z centra pro jízdu zpět.

Zastávka Kaskády, která byla pojmenovaná podle nedaleko umístěného stejnojmenného developerského projektu, bude ukončena úvratí taktéž vyrobenou Pražskou strojírnou.  I zde je řešení dočasné, než bude realizována druhá část výstavby do konečné zastávky Slivenec. Ta je v tuto chvíli teprve v přípravě kvůli majetkoprávním sporům. Právě majetkoprávní problémy prodloužily schvalovací proces i části první, přípravy na stavbu trvaly dlouhých 14 let. 

Na novou tramvajovou trať bude Pražská strojírna dodávat také ohýbané kolejnice, žlábkovací profil pro vignolové kolejnice, které se používají z důvodů nižších nákladů stále častěji i pro tramvajové tratě, a také zarážedla na konci trati. Stavba potrvá až do léta roku 2022.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

MUDr. Ivo Trešl byl položen dotaz

očkování

Vážený pane doktore, ráda bych využila možnosti se vás zde zeptat na jednu věc. Když se nechám očkovat proti černému kašli, znamená to, že ho nemůžu dostat nebo je to jak s vakcínou proti covidu? A ještě na jak dlouho mě případně očkování proti nákaze ochrání? A když už jsem nakousla téma covid, pro...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Jihočeský kraj: Máme dvě Evropská města sportu 2025. Tábor a Jindřichův Hradec

20:16 Jihočeský kraj: Máme dvě Evropská města sportu 2025. Tábor a Jindřichův Hradec

Jihočeský kraj slaví dvojí úspěch na sportovním poli. Města Tábor a Jindřichův Hradec získala titul …