Pražská strojírna pokračuje v dodávkách pro rekonstrukci tramvajové smyčky Výstaviště

03.11.2024 7:11 | Tisková zpráva

Rekonstrukce tramvajového trojúhelníku Výstaviště a tramvajové trati v ulici Dukelských hrdinů je dokončena a práce se přesouvají do smyčky ve Stromovce, kde bude zrekonstruován vjezd, výjezd a i část vlastního kolejiště smyčky.

Pražská strojírna pokračuje v dodávkách pro rekonstrukci tramvajové smyčky Výstaviště
Foto: pstroj.cz
Popisek: Pražská strojírna - logo

Společnost Pražská strojírna a.s. dodala v létě letošního roku nové rozsáhlé osmnáctisrdcovkové křížení pro centrální křižovatku na Strossmayerově náměstí, které bylo zprovozněno v září letošního roku. Na tuto rekonstrukci navázala rekonstrukce tramvajové trati v ulici Dukelských hrdinů a křižovatky Výstaviště. Návrat běžného tramvajového provozu v úseku od Strossmayerovo náměstí k Nádraží Holešovice proběhl od nočního výjezdu z pátku 25. na sobotu 26. října, ještě stále však probíhají práce na vozovkách a chodnících.

„Výměna a instalace části křížení na Strossmayerově náměstí proběhla v období prázdnin a byla dokončena začátkem září. Na tuto rekonstrukci navázala obnova tramvajové trati v ulici Dukelských hrdinů a práce se nyní přesouvají do smyčky Výstaviště. Pro rekonstrukci křižovatky Výstaviště jsme dodali celý nový kolejový trojúhelník (kde jsou nově dvě výměny odbočného rádiusu 100 m a čtyři rádiusu 50 m).  Rozjezdové výhybky jsou vybavené automatizovaným výhybkovým systémem pro stavění výhybek do požadované polohy,“ říká Robert Masarovič, předseda představenstva a generální ředitel Pražské strojírny a. s.

Poslední letošní etapou je rekonstrukce vjezdu do a výjezdu ze smyčky ve Stromovce, kam strojírna dodává tři nové výhybky odbočného rádiusu 50 m a několik kolejových oblouků do vlastního obratiště smyčky. Do vlastní smyčky se tramvajový provoz vrátí dle současných plánů o měsíc později, tedy 25. listopadu.

Na tuto etapu rekonstrukce ještě naváže v příštím roce rekonstrukce kolejiště v ulici U Výstaviště, kde budou probíhat přeložky inženýrských sítí a nové kolejiště se napojí na vloni zrekonstruovaný úsek v Partyzánské ulici. Tím bude dokončena dlouho očekávaná rekonstrukce této tramvajové trati.

Všechny komponenty kolejového svršku vyrábí Pražská strojírna ve svém areálu ve Vinoři. Rekonstrukce křižovatky provádí Dopravní podnik hl. m. Prahy v koordinaci se Správou železnic a s TSK. Důvodem rekonstrukce byl havarijní stav tramvajové trati z roku 1979, na které v r. 2014 proběhla oprava. Jedná se o jednu z posledních rekonstrukcí tratě naplánovaných na letošní rok v Praze.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Martin Kolovratník byl položen dotaz

Proč jste si vybral za terč zrovna Feriho?

Já ho nehájím, dostal, co si zasloužil, ale ukažte mi stranu, která ve svých řadách neměla někoho, kdo byl čelil trestnímu stíhání nebo nebyl odsouzen? Je to přeci i případ ANO, kde dokonce v čele stál trestně stíhaný člověk a nikomu to nevadilo. Navážet se pak do jiných mi přijde z vaší strany dost...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

ÚZSVM informuje o aktuálním stavu nakládání s areálem Hanáckých kasáren v Olomouci

22:03 ÚZSVM informuje o aktuálním stavu nakládání s areálem Hanáckých kasáren v Olomouci

Úřad pro zastupování státu ve věcech majetkových (ÚZSVM) byl dne 11. října 2024 Univerzitou Palackéh…