Pražský dopravní podnik: Autobusová garáž Kačerov slaví 50 let od zahájení provozu

27.05.2016 20:36 | Zprávy

Autobusová garáž Kačerov dne 28. 5. 2016 završí půl století své existence, její historie nicméně vypráví mnohem delší příběh. Garáž nakonec vypravila první autobusy do pravidelného provozu po 6 letech a 7 měsících od zahájení stavby, 12 let po schválení investičního záměru a 8 let po původně plánovaném termínu.

Pražský dopravní podnik: Autobusová garáž Kačerov slaví 50 let od zahájení provozu
Foto: Hans Štembera
Popisek: Centrální dispečink městské dopravy

Na počátku padesátých let minulého století měl Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) pouze dvě garáže – v Dejvicích a na Pankráci. První zmínky o Kačerově v této souvislosti pocházejí z roku 1953, přípravu stavby a její realizaci nicméně v několika vlnách brzdily byrokratické průtahy a nedostatek financí. Slavnostní zahájení provozu garáže Kačerov se uskutečnilo v sobotu 28. května 1966 v 10 hodin, ačkoli areál nebyl po stavební stránce zcela dokončen a stavební ruch ještě mnoho let poté neutichal.

„Historie autobusové dopravy v Praze je bohatá a DPP je v pravidelném hodnocení společnosti ROPID dlouhodobě označován za dopravce s vysokou poskytovanou kvalitou, který navíc v loňském roce jako jediný ze sledovaných dopravců splnil všechna požadovaná kritéria. Kvalitu cestování autobusy ve městě se DPP snaží dále zvyšovat, například zaváděním možnosti bezkontaktní platby či začleňováním elektrobusů do pražské MHD,“ řekl Ladislav Urbánek, pověřený výkonem funkce generálního ředitele.

Po roce 1989 přinesly nové společenské změny i velké změny v organizaci DPP, který musel ukázat schopnost obstát v nově nastoleném konkurenčním prostředí. S tím souvisela kapitola tzv. „experimentu Kačerov“, který spočíval ve vyčlenění této garáže z organizační struktury odštěpného závodu Autobusy a jejím přímém podřízení generálnímu řediteli. Dvouletý experiment byl ukončen ke konci roku 1994 opětovným začleněním zpět.

V garáži Kačerov se během 50 let vystřídala většina z poválečných typů autobusů. Na začátku května 2016 pojímala 287 autobusů, z toho 165 kloubových (z nichž je 70 procent nízkopodlažních) a 122 standardních (z nich 79 procent nízkopodlažních). V ranní špičce garáž vypravovala 216 vozů, z toho 150 nízkopodlažních.

V květnu 2016 pracovalo v garáži Kačerov 802 zaměstnanců, z toho bylo 531 řidičů na hlavní pracovní poměr, 18 manipulačních řidičů, 95 řidičů na vedlejší pracovní poměr, 132 dělníků a 24 technicko-hospodářských pracovníků.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

MUDr. Ivo Trešl byl položen dotaz

očkování

Vážený pane doktore, ráda bych využila možnosti se vás zde zeptat na jednu věc. Když se nechám očkovat proti černému kašli, znamená to, že ho nemůžu dostat nebo je to jak s vakcínou proti covidu? A ještě na jak dlouho mě případně očkování proti nákaze ochrání? A když už jsem nakousla téma covid, pro...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

ČEZ: České jaderné elektrárny splňují mezinárodní normy ochrany životního prostředí

13:33 ČEZ: České jaderné elektrárny splňují mezinárodní normy ochrany životního prostředí

Temelín i Dukovany splňují požadavky mezinárodní normy pro řízení ochrany životního prostředí. Takov…