SPM MEDIA bude nově mimo jiné zastřešovat vydavatelství Echo Media, a. s., jež provozuje názorový deník Echo24, vydává Týdeník Echo a prémiovou platformu EchoPrime a rovněž je úspěšným vydavatelem knižních titulů. Pod novou mediální entitu patří i provozovatel vznikajícího Radia Prostor, které do konce června zahájí vysílání na frekvencích Rádia Zet, součástí skupiny je i blogovací platforma Blogosvět a v neposlední řadě také technologické studio Coolpany. Právě studio Coolpany bude zajišťovat vývoj nových technologií, jako je moderní redakční a publikační systém nebo komplexní předplatitelské databázové nástroje. Cílem je vytvořit komplexní systém pro tvorbu, publikaci a monetizaci obsahu a poskytnout otevřený prostor a moderní redakční nástroje potřebné pro svobodné šíření myšlenek a názorů. SPM MEDIA počítá se spoluprací třetích stran, ať už se stávajícími mediálními subjekty, nebo s individuálními autory. Zároveň je otevřena dalším akvizicím. Cílem SPM MEDIA je vytvoření zázemí a platformy pro publikování textového i audiovizuálního obsahu včetně kompletní monetizace a vytvoření zázemí pro jednotlivé nezávislé mediální projekty v rámci skupiny i mimo ni.
SPM MEDIA si jako svůj hlavní cíl klade snahu o maximální prostor svobody vyjadřování a její aktivity se řídí základní vizí: „Myslete si, co chcete, a říkejte, co si myslíte.“ Strategii vydavatelství bude z pozice dozorčí rady řídit Marek Španěl, který ke vzniku SPM MEDIA řekl: „Žijeme v přelomové době a sebevědomá nezávislá média potřebujeme víc než kdy dřív. Chceme přinést nové nápady a pokusit se vytvořit zázemí pro ekonomicky silná média, malá i velká, aby mohla volně šířit informace a názory, ať již jsou jakékoli. Protože pestrost a rozdílnost názorů není slabinou naší společnosti, ale naopak její hlavní silou.“
Výkonným šéfem z pozice člena představenstva vydavatelství SPM MEDIA bude Dalibor Balšínek, který zároveň nadále řídí Echo Media, projekt povede a reprezentuje. „Konsolidace mediálních aktivit je zásadní posílení nejen pro Echo, ale i pro další média skupiny, a to především ve vývoji nových technologií a lepší monetizaci kvalitního obsahu. Jsme na novém začátku a plány SPM MEDIA jsou ambiciózní. Věříme v budoucnost médií i v jejich ekonomickou sílu, která je prvotním předpokladem pro jejich nezávislost,“ říká Balšínek. Výkonným zástupcem akcionářů a také členem představenstva SPM MEDIA bude Tomáš Boček.
Součástí aktivního vstupu SPM MEDIA na mediální trh je převod akcií Echo Media Marka Španěla na SPM MEDIA.
Skupina SPM MEDIA a část jejích projektů včetně společnosti Echo Media přesídlí do nově upravených prostor v budově Superloftu v Křížové ulici č. 5 v Praze-Smíchově, kde se dokončují komplexní úpravy pro newsroomy, rádiové studio či moderní prostory pro tvorbu podcastů podle nejvyšších standardů.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva