V této souvislosti se pod organizací SČS letos v květnu konala národní konference, zaměřená na zviditelnění technické normalizace a její úlohy pro tuto specifickou skupinu spotřebitelů a uživatelů výrobků a služeb – více Zde. V této souvislosti SČS vydalo vícero publikací, např. Zranitelný spotřebitel – kdo to je, jak ho chránit? – Zde, Přístupnost výrobků a služeb pro zvlášť zranitelné spotřebitele (obsah a funkce technických norem) – Zde, anebo – ve vztahu k dětem - Pro bezpečnost dětí v automobilech: zádržné systémy – Zde a další.
Jedním z témat, které SČS vnímá je, že dostupnost webových stránek je pro znevýhodněné spotřebitele značně omezená, nicméně klíčová. Uvádí se, že dosud je pro tuto skupinu dostupná méně než jedna třetina veřejných stránek v Evropě. Doporučujeme pozornosti, že SČS připravuje na svých stránkách informace též pro nevidomé a pro neslyšící (překladem do znakové řeči). A právě na tyto hendikepované především se zaměřuje nová směrnice EU.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV