Česko se potýká s rekordní inflací
Česká republika se od začátku roku potýká s rekordní mírou inflace. Podle nejnovějších údajů, zveřejněných na začátku července, meziroční inflace dosáhla dokonce již 17,2%. Tento rekordní nárůst se již podle posledních statistik Českého statistického úřadu začíná projevovat i na chování Čechů.
Tržby maloobchodu se propadly
Maloobchodní tržby se v květnu oproti minulému roku propadly o 6,9%. Mezi měsíčně pak o 2,3%. Nejvíce klesly prodeje oblečení a obuvi, méně se dařilo také prodeji sportovních potřeb a elektronice naopak žádný pokles nezaznamenalo lékárnictví a drogerie.
I přesto se však některým módním značkám stále daří.
Kterým značkám se daří
Potvrzují to i experti vyhledávače slevových nabídek a kuponů Promo-Codes. Na jejich stránkách je nejvyhledávanějším prodejcem oblečení značka Answear. Boduje také v žebříčku všech značek, dle jejich statistik se pravidelně umisťuje v první desítce. Uživatelé na jejich stránkách nejčastěji využívají kuponů na slevy a informací o výprodejích. Chcete-li si prohlédnout jejich nabídky, sleva na Answear ZDE.
Nejen oblečení, ale i kosmetice se na jejich stránkách stále daří. Mezi jednu z těch nejpopulárnějších patří e-shop Krásné vůně, specializující se na prodej levných a cenově dostupných vůní. Na Promo-Codes jejich slevový kód KrásnéVůně jen za poslední měsíc využilo přes tři sta lidí.
Zahraniční značky v Česku investují
I přes zpomalování maloobchodního prodeje zahraniční značky do České republiky expandují. Od začátku roku tu dokonce otevřelo své pobočky nejvíce zahraničních společností za poslední čtyři roky. V červenci je jejich počet již na patnácti.
Jednou z nich je například světoznámá luxusní značka Chanel. Ta svůj obchod otevřela v Praze, v ráji luxusních značek, Pařížské ulici.
Populární Answear rozšiřuje služby
I již zmiňovaný Answear v minulém roce rozšiřoval své služby a i nadále v tom plánuje pokračovat. Na začátku minulého roku vyhlásili plán do roku 2024 zdvojnásobit svou nabídku. Zavedený polský e-shop v minulém roce rozjel rozsáhlou televizní kampaň, rozšířil spolupráci s influencery a spustil novou mobilní aplikaci. V tomto roce rozjeli novou kampaň, jejíž tváří je polsko-ukrajinská boxerka Sasha Sidorenko a jejíž výtěžek věnují Červenému kříži.
Češi se vrací do second-handů
Přestože pro většinu obchodníků vysoká inflace znamenala útlum, některým přece jen prospěla. Podle informací Deník.cz je nyní vysoký zájem o oblečení z druhé ruky. Prodej obnošených svršků si v posledních letech získával na popularitě především kvůli ekologii, dnes je však zájem stimulován i vysokými cenami.
Tradiční second handy proto nyní často rozšiřují své služby na síti a zavedené značky vstupují na trh. Příkladem je například oblíbené Zalando, které svůj second hand spustilo před dvěma lety.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: komerční tisková zpráva