Vůbec první výzkum svého druhu, uveřejněný v nedávné době v časopise Current Biology, odhalil, že jedinci s jednou formou genu, označovanou jako MC1R, vypadají o dva roky starší než lidé s jinými geny. Vědci doufají, že odhalením tajemství, jemuž někteří lidé vděčí za svůj mladší vzhled v porovnání s jinými, povede k objevům umožňujícím každému, aby vypadal delší čas mladistvěji.
Tento objev učinili vědečtí pracovníci koncernu Unilever spolu se svými kolegy z vysokoškolského zařízení Erasmus MC University Medical Centre Rotterdam a dalšími partnery po rozsáhlé společné studii o stárnutí.
Během projektu byl na fotografiích obličeje posuzován vzhled více než 4 000 jedinců. Bylo provedeno více než 100 000 hodnocení jejich vnímaného věku (na jaký věk vypadají). Vědecký tým poté prozkoumal více než 8 000 000 variant DNA účastníků výzkumu s cílem vyšetřit, zda se lidé mladšího vzhledu v tomto směru liší od jedinců, kteří vypadají na svůj věk staře.
Rozsáhlý průzkum odhalil, že jedinci s jednou formou genu, označovanou jako MC1R, vypadají o dva roky starší než lidé s jinými geny.
Ilustrovaný obrázek ukazuje vliv stárnutí na vzhled obličeje na příkladu průměrného vzhledu 12 žen ve věku 47 let (pravá strana tváře) a 12 žen ve věku 70 let (levá strana). Stárnutí poznamenává obličejovou pokožku ve formě vrásek, nerovnoměrné pigmentace a strukturálních změn, jako je velikost a plnost rtů a rýha mezi nosem a rty, přičemž někteří lidé vypadají na svůj věk starší a jiní mladší.
Vedoucí pracovník koncernu Unilever, který se spolupodílel na řízení studie, doktor David Gunn prohlásil: „Tento výzkum je nesmírně vzrušující. Zavádí zcela nové chápání, proč si někteří lidé zachovávají mladší vzhled, než odpovídá jejich věku. Díky poznání tajemství mladšího vzhledu některých jedinců dokážeme v budoucnu najít novátorské způsoby, jak pomoci všem zachovat si delší dobu mladší vzhled. Nutná je samozřejmě i další práce, ale podle nás je tu velká naděje, že tento objev ovlivní budoucí vývoj a inovaci výrobků Unilever.“
Profesor Manfred Kayser, který se spolupodílel na vedení studie za Erasmus MC University Medical Center Rotterdam, uvedl: „Objev tohoto prvního genu, spojeného s vnímání věku, má velký význam, neboť nám otevírá dveře k objevu dalších genů, o nichž víme, že existují a že je lze nalézt. Náš objev je dalším krokem v chápání rozdílů ve stárnutí různých jedinců a poskytuje nová vodítka k rozpoznání molekulárních vztahů mezi vnímaným věkem, chronologickým věkem a biologickým věkem.“
„Dalším krokem je pochopit na molekulární úrovni, proč náš mladší vzhled implikuje, že jsme zdravější, a v konečném důsledku porozumět zdravému stárnutí,“ dodal pan Kayser.
O společnosti Unilever
Společnost Unilever nabízí ve více než 190 zemích 11 kategorií obsahujících 400 značek potravin, výrobků pro péči o domácnost a výrobků pro osobní péči. Nejúspěšnějších 13 značek dosahuje obrat více než 1 miliardu eur ročně. Dokáže proto oslovit takové množství lidí jako žádná jiná společnost. V roce 2015 tato společnost, která zaměstnává více než 172 000 lidí po celém světě, dosáhla obratu 53,3 miliardy eur.
Společnost Unilever je zavázána k zodpovědnému chování. Věří, že s pomocí 2 miliard svých zákazníků dokáže změnit svět k lepšímu. Společnost Unilever založila v roce 2012 nadaci „The Unilever Foundation“, která se zaměřuje na zlepšení hygienických podmínek, přístupu k čisté a pitné vodě, výživy a zdravého životního stylu. V této souvislosti uzavřel Unilever partnerství s pěti globálními neziskovými organizacemi: UNICEF, Oxfam, World Food Programme, PSI a Save the children.
V listopadu 2010 byl představen Unilever Sustainable Living Plan (Unilever Plán Udržitelného Rozvoje), který si klade za cíl pomoci více jak jedné miliardě lidí zlepšit jejich zdraví, hygienické podmínky a životní úroveň, využívat 100 % zemědělských surovin z udržitelných zdrojů a zmírnit dopad na životní prostředí do roku 2020 o celou polovinu. Společnost Unilever se již několik let drží v čele žebříčku Dow Jones Sustainability Index. Tento index částečně vychází z hospodaření, sociálních závazků, vlivu na životní prostředí a výsledků společnosti.
Společnost Unilever se zařadila v žebříčku sociální sítě LinkedIn mezi TOP 3 nejvyhledávanější zaměstnavatele napříč všemi sektory.
Společnost Unilever byla založena v roce 1930 a svou českou pobočku zřídila v roce 1991. Unilever ČR, spol. s r. o. – s hlavním sídlem v Praze – je součástí regionu Central and Eastern Europe spolu s dalšími 17 pobočkami. Unilever ČR, spol. s r. o. má 350 zaměstnanců.
O zařízení Erasmus MC University Medical Centre Rotterdam
Erasmus MC je největší univerzitní lékařské centrum v Nizozemsku. Naším hlavním cílem je zdravá populace. Téměř 13 000 zaměstnanců každý den poskytuje mimořádnou péči klientům, podporuje vzdělávání na světové úrovni a provádí průkopnický výzkum. Tito profesionálové rozvíjejí odborné znalosti v otázkách zdraví a nemoci. Propojují nejnovější vědecké poznatky s praktickými léčebnými postupy a preventivními opatřeními s cílem zajistit pacientům co největší prospěch a umožnit zdravým jedincům uchovat si zdraví déle. Více se zviditelnit a prostřednictvím spolupráce s jinými zaujmout vedoucí postavení v oblastech komplexní a inovativní akutní péče – to jsou klíčové ambice centra Erasmus MC.
Pro další informace o centru Erasmus MC prosím navštivte http://www.erasmusmc.nl/?lang=en.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: komerční tisková zpráva