První trolejbus DPP po 60 letech jde dnes do provozu, jezdit bude o víkendech na lince 58

15.08.2020 7:34 | Zprávy

První vlastní trolejbus Dopravního podniku hl. m. Prahy (DPP) po 60 letech, vůz ŠKODA 24 Tr Irisbus evidenčního čísla 9508, bude dnes poprvé nasazen do provozu pražské MHD na lince 58 mezi Palmovkou a Letňany.

První trolejbus DPP po 60 letech jde dnes do provozu, jezdit bude o víkendech na lince 58
Foto: Hans Štembera
Popisek: Logo Dopravního podniku hlavního města Prahy

Vůz je přelakován do tradičních pražských barev, tj. opatřen červenobílým nátěrem. Vozidlo bude DPP sloužit primárně ke školení řidičů a technického personálu, a dále k pokračování různých testů na drážní infrastruktuře, jejichž výsledky slouží k přípravě plánované elektrifikace vybraných autobusových linek. Každou sobotu odpoledne jej DPP bude také nasazovat v pravidelných hodinových intervalech na linku 58.

Trolejbus ŠKODA 24 Tr Irisbus zakoupil DPP letos v květnu od Plzeňských městských dopravních podniků (PMDP). Vůz vyrobila ŠKODA ELECTRIC v roce 2005 a PMDP jej doposud provozoval pod evidenčním číslem 500. DPP jej převezl do Prahy 21. května a následně v Ústředních dílnách DPP v Hostivaři na vozidle provedl nezbytnou údržbu, předepsané revize, upravil původní plzeňské zelenobílé provedení vozidla na tradiční pražské červenobílé a vybavil jej standardním pražským odbavovacím a informačním systémem. Trolejbus se na trolejbusové dráze mimo areál DPP poprvé objevil 27. července, kdy v rámci nezbytných příprav na zařazení do provozu úspěšně absolvoval technickobezpečnostní zkoušku, které předcházela nezbytná technická prohlídka.

„Nákup tohoto trolejbusu, který lze charakterizovat spíše jako služební a výcvikové vozidlo, je dalším logickým krokem v rámci přípravy elektrifikace vybraných autobusových linek. Na rozdíl od ostatních trolejbusů, které byly dosud testovány na lince 58, je ŠKODA 24 Tr pro jízdu mimo trolejové vedení vybavena pomocným dieselovým hnacím agregátem. Vozidlo tedy nemá trakční baterie, což je však výhodou pro účely školení řidičů a technického personálu, neboť lze zajistit plnou deaktivaci vysokonapěťové části vozidlové elektroinstalace. Kromě výuky a výcviku bude trolejbus sloužit k pokračování testů na drážní infrastruktuře a dalším technologickým účelům, např. odstraňování případné námrazy na trolejích,“ uvedl Jan Barchánek, vedoucí jednotky Provoz Autobusy DPP.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Filip Turek byl položen dotaz

Budete kandidovat do sněmovny?

A jestli ano, tak to znamená, že byste odešel z Bruselu? A s čím jde vlastně vaše strana do voleb? Já se přiznám, že vůbec netuším, o co, kromě zrušení Green Dealu usilujete? Jaký je váš program?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

MHMP: S financováním Vltavské filharmonie pomůže Nadační fond Vltavské filharmonie

16:26 MHMP: S financováním Vltavské filharmonie pomůže Nadační fond Vltavské filharmonie

Nová česká kulturní dominanta bude mít svůj nadační fond, který zajistí správu a shromažďování finan…