Nová řídicí věž je v současnosti již v plném provozu. K bezproblémovému provoznímu přechodu ze starého stanoviště došlo ve 03:00 hodin dne 26. května 2016 a všechny používané technologické systémy jsou stabilní. „Nové provozní středisko a řídicí věž zajistí poskytování bezpečných, moderních a nákladově efektivních letových provozních služeb na ostravském letišti a současně vytvoří komfortní zázemí pro personál ŘLP ČR, s. p., minimálně na příštích třicet let,“ uvedl při této příležitosti generální ředitel ŘLP ČR, s. p., Jan Klas. Potřeba nové řídicí věže byla vyvolána rostoucím významem ostravského letiště v dopravní infrastruktuře Moravskosleszkého kraje, které jenom v roce 2015 zaznamenalo téměř 22 000 startů a přistání.
„Ostravské letiště posiluje své služby a jednoznačně si zaslouží, aby jeho infrastruktura odpovídala současným technologiím. Řízení letového provozu v této oblasti odvádí skvělou práci a je dobře, že nyní bude mít nejmodernější zázemí i v Mošnově,“ řekl v této souvislosti ministr dopravy Dan Ťok, který se akce zúčastnil společně s představiteli Moravskoslezského kraje.
Z hlediska samotného umístění na letišti a technického provedení splňuje nové středisko a řídicí věž všechny náročné a pro tento typ objektu nezbytné parametry. Pracoviště řídících letového provozu se se nachází v nejvyšším šestém podlaží řídicí věže ve výšce 20 metrů. Výška a umístění řídicí věže ve středu vzdálenosti mezi oběma prahy dráhy umožňuje optimální výhled v rozsahu 360 stupňů bez překážek viditelnosti na oba prahy vzletové a přistávací dráhy 22/04, včetně výhledu do prostorů konečného přiblížení z obou směrů. Speciální zasklení stanoviště řídicí věže, akustická neprůzvučnost a eliminace sluneční radiace pak vytváří řídícím letového provozu potřebný komfort pro bezchybný výkon jejich funkce. Zvýšené požadavky na optickou pohodu také zajistí nejnižší hodnoty vnitřní i vnější světelné reflexe na tomto provozním stanovišti. Na nejvyšší možné úrovni je také hlasový komunikační systém (VCS) pro spojení země – vzduch a země – země, který je realizován kompletně na bázi VoIP, a to od mikrofonu řídícího až po anténu radiostanice. Podobně jsou na nejvyšší možné úrovni i prvky požárního zabezpečení, řízení energetické spotřeby budovy, vstupu a pohybu osob a řešení záložních zdrojů elektrické energie, a to v celém objektu nové řídicí věže.
Informace o projektu:
Investor: Řízení letového provozu České republiky, s. p.
Architekt: Ing. arch. Milan Sýkorský
Stavební projekt: Kania Ostrava, a.s.
Generální dodavatel: „Sdružení TWR Mošnov HOCHTIEF CZ - Synett“
Dodavatelé technologií: Rohde and Schwarz, KATO
Zastavěná plocha bez parkoviště: 575 metrů čtverečných
Celková užitná plocha pro ŘLP ČR, s.p.: 1 274 metrů čtverečných
Investiční náklady výstavby 132 780 000 Kč bez DPH
Časový harmonogram:
Zahájení projektu: září 2011
Zpracování projektové dokumentace: 2012 - 2013
Výběrové řízení na generálního dodavatele stavby: 2013 - 2014
Výstavba: 2014 - 2015
Přechod a zahájení poskytování služeb: 2015 – 2016
Provozní přechod: 26. května 2016
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva