ŘSD: Dálnice D3 se prodlouží, začala výstavba úseku Třebonín – Kaplice nádraží

04.02.2022 22:11 | Tisková zpráva

Ředitelství silnic a dálnic zahájilo výstavbu dálnice D3 v úseku Třebonín – Kaplice nádraží. Stavba nahradí současnou silnici I/3, která je již vzhledem k vysokým dopravním intenzitám nedostačující.

ŘSD: Dálnice D3 se prodlouží, začala výstavba úseku Třebonín – Kaplice nádraží
Foto: ŘSD
Popisek: Logo ŘSD

„Jihočeské ŘSD dělá maximum, aby se motoristé v roce 2025 dostali po dálnici až na rakouské hranice. Děkuji zároveň kraji i místním samosprávám za spolupráci při přípravě. A lidem z regionu za trpělivost při výstavbě, sdělil při zahájení stavby ministr dopravy Martin Kupka.

Stávající silnice I/3 má nevyhovující směrové i výškové uspořádání a nachází se na ní mnoho nehodových míst. Nová dálnice zvýší bezpečnost a plynulost provozu, neboť veškerá tranzitní doprava bude převedena na kapacitní čtyřpruhovou komunikaci. Obyvatelé obcí, kterými nyní prochází silnice I/3, se po zprovoznění dálnice dočkají snížení hlukové zátěže i exhalací z dopravy.

„Stavba navazuje na již budovaný dálniční obchvat Českých Budějovic a v realizaci je tedy nyní souvislý třicetikilometrový úsek D3. Zbývající dva úseky k hranicím s Rakouskem plánujeme zahájit v příštím roce a na konci roku 2025 by tak měla být jihočeská část dálnice D3 kompletně hotova,“ uvedl generální ředitel ŘSD Radek Mátl.

Dálnice D3 je v celé délce součásti mezinárodní silnice E55 Helsingborg – Berlín – Praha – Salzburg – Benátky – Kalamata. Je také součástí globální sítě TEN-T evropského dopravního koridoru, který spojuje severní a jižní Evropu.

Stavba je navržena ke spolufinancování v rámci OP Doprava 2021 – 2027 z Fondu soudržnosti.

Ředitelství silnic a dálnic aktuálně realizuje 139,7 kilometru dálnic a 58,7 kilometru silnic I. třídy. Více informací naleznete ZDE.

D3 Třebonín – Kaplice nádraží

Hlavní trasa: délka: 8,6 km
kategorie: D 25,5/120
počet stavebních objektů: 74

zhotovitel: Metrostav Infrastructure
cena stavby dle smlouvy: 1 878 mil. Kč bez DPH
předpokládané zprovoznění stavby: 2024

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Klára Dostálová byl položen dotaz

kritika ČT

Dobrý den, už sice nejste poslankyní, ale pořád jste snad vlivnou členkou ANO. Zajímalo by mě, zda se ANO bude nějak zabývat tím, abysme nemuseli dál povinně platit poplatky ČT, když vlastně není za co, protože souhlasím s tím, že ani já nevěřím v nezávislost ČT.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Hospodářská komora: Změna evropského kurzu na konkurenceschopnost je dobrou zprávou pro podnikatele

19:15 Hospodářská komora: Změna evropského kurzu na konkurenceschopnost je dobrou zprávou pro podnikatele

Evropská komise ve středu vydala sdělení s názvem Kompas konkurenceschopnosti pro EU, který má v tom…