V celém tubusu tunelu jsou majáky instalovány po cca 40 metrech a vysílají (pomocí Bluetooth technologie) jedinečné ID. Navigace přijímají signál a tedy „vědí“ kde přesně jsou, jakým směrem a rychlostí se pohybují a mohou tyto informace poskytnout řidiči.
Samozřejmostí je v případě nouzového stavu možnost informovat ostatní řidiče a také umožnit komunikaci složkám integrovaného záchranného systému (IZS), a to i s určením přesné lokace.
Na případné problémy v tunelu (nehoda, předmět na vozovce, stojící vozidlo atd.) mohou složky IZS ihned reagovat.
Majáky pro instalaci dostalo Ředitelství silnic a dálnic od Waze CZ komunity k provoznímu ověření celého systému. Waze Beacons (majáky) jsou zatím funkční pouze s navigací Waze, ale další navigační služby mohou začít tento systém využívat zcela zdarma.
"Jsme nadšeni ze spolupráce s Ředitelstvím silnic a dálnic při instalaci Waze Beacons. Spolupráci nám doporučila a organizovala neocenitelná česká komunita Waze. Řidiči v Jihlavském tunelu zůstanou stále ve spojení s Waze, budou vědět, kde jsou, jakou rychlostí cestují a v případě poruchy mohou získat i pomoc na cestách. Obrovské díky patří naší komunitě za to, že pomohla uvést tuto instalaci do života - doufáme v další stejně úspěšné akce i jinde v České republice“, konstatoval vedoucí projektu Waze Beacons Gil Disatnik.
Ředitelství silnic a dálnic očekává, že bude prostřednictvím podobných moderních technologií zvyšovat bezpečnost silničního provozu i v dalších tunelech v ČR.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva