Starostu Klášterce Štefana Drozda zajímaly vedle plánovaného obchvatu města také další úpravy na silnici I/13 v blízkém okolí. Zejména se jednalo o zkapacitnění silnice od Chomutova po Klášterec, úpravu křižovatky Verne na mimoúrovňovou a odbočovací pruhy u právě opravované silnice podél elektrárny Prunéřov.
V rámci plánovaného obchvatu byl starosta ujištěn, že příprava pokračuje. „Na základě studie a výsledků dokumentace EIA budeme posuzovat tři základní varianty. Stanovisko vyhodnocující vliv stavby na životní prostředí se přiklání k variantě číslo 2. což je základ k přípravě územního rozhodnutí a následně stavebního povolení. Nyní budeme ověřovat ekonomiku stavby varianty číslo 2, kterou má Klášterec navíc zanesenou v územním plánu a proběhne geologický průzkum“ shrnul aktuální postup přípravy Michal Vrabec, který se jako zástupce generálního ředitelství ŘSD ČR jednání také zúčastnil. Během následujícího roku bude o finálním vedení obchvatu Klášterce definitivně rozhodnuto a začne podrobná projektová příprava.
Vedení města v současnosti trápí především narůstající intenzita dopravy na silnici I/13. „Situace u průmyslové zóny Verne, která je přístupná pouze z úrovňové křižovatky, je již nyní neúnosná. Navíc do zóny přicházejí další investoři,“ upozornil starosta Štefan Drozd na absenci mimoúrovňové křižovatky Vernéřov. „Jsme si toho vědomi. Ačkoliv připravujeme přestavbu na mimoúrovňovou křižovatku, nemůžeme čekat na celý proces přípravy. Proto připravujeme dočasnou variantu okružní křižovatky, k jejíž výstavbě dojde během dvou let,“ ujistil zástupce Klášterce ředitel Správy Chomutov Martin Vidimský.
Vedle velkých investičních projektů zástupci ŘSD a Klášterce nad Ohří projednali situaci kolem menších akcí, zejména oprav povrchů, bodových závad, bezpečnostních opatření a správy komunikací v okolí Klášterce. Důležitým bodem byla diskuze kolem Bezpečnostní inspekce křižovatky I/13 Klášterec nad Ohří – Pražská – Penny, kterou zadala Správa Chomutov na základě požadavku města. Z ní vyplynulo, že 9 z 12 bezpečnostních rizik je na straně města. Zástupci ŘSD ujistili vedení města, že během odstraňování tří rizik spadajících do gesce ŘSD městu částečně pomohou s řešením zbylých problémů na straně města Klášterec. „Za poslední čtyři roky jsme zvýšili výdaje na opravy v Ústeckém kraji z přibližně 300 milionů na jednu miliardu ročně. Proto se nám daří opravovat kolem 50 kilometrů povrchů každý rok. K dosažení optimálního stavu nám chybí zrekonstruovat ještě asi 250 kilometrů asfaltových povrchů,“ představil stručně systém oprav vedoucí provozního úseku Správy Chomutov Vít Plechatý.
Na závěr jednání bylo dosaženo shody, že obdobná setkání vedou k mnohem lepší oboustranné informovanosti a budou pokračovat v pravidelných intervalech.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva