Stávající průtah silnice I/20 v úseku mezi ulicemi Rokycanská a Na Roudné vede ulicemi Tyršova, Jízdecká, Přemyslova, most generála Pattona a Karlovarská. Jedná se o dopravně nejzatíženější komunikaci městského typu, kde se společně mísí městská doprava s tranzitní, a to včetně těžké nákladní. Situaci dále komplikuje provoz tramvají a MHD (autobusy, trolejbusy) i fakt, že se jedná vždy o souběh dvou silnic I. třídy (I/20 a I/26 v ulici Tyršova, I/20 a I/27 v ulici Karlovarská, v ulici Přemyslova souběh tří tříd silnic I. třídy).
Rekonstrukci mostu předcházela velmi náročná příprava. Protože se nedochovaly žádná projektová dokumentace ze sedmdesátých let, kdy byl most stavěn, ani jiné podklady, předcházela projektové přípravě velmi náročná diagnostika včetně zatěžovacích zkoušek. Poté byl proveden přepočet únosnosti mostní konstrukce. V průběhu rekonstrukce se všechny tyto předpoklady ukázaly jako přesné a odpovídající skutečnému stavu mostu. Na mostě jsou použita nově užívaná kalotová ložiska.
Stavební ložiska KALOTOVÁ
Podle konstrukčního principu kulového kloubu umožňuje tento kompaktní druh ložiska velká natočení ve všech směrech při minimálním odporu. Dodatečná kluzná plocha vede k takřka nenucenému uložení konstrukce.
Zdůraznit se dá především vysoká životnost ve srovnání s PTFE, dvojnásobně vyšší návrhový tlak, nižší součinitel tření, výrazně menší rozměry ložiska.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva