Ředitelství vodních cest: Modernizované ochranné stání u Lovosic

22.07.2023 7:14 | Tisková zpráva

Ředitelství vodních cest zahájilo modernizaci stávajícího ochranného stání pro velká plavidla v těsné blízkosti přístavu Lovosice-Prosmyky. V případě příchodu velké vody zajistí bezpečné vyvázání jednoho velkého plavidla o rozměrech až 137 x 11,5 m i za největší zaznamenané povodně. Stavba bude dokončena v prosinci letošního roku.

Ředitelství vodních cest: Modernizované ochranné stání u Lovosic
Foto: Ředitelství vodních cest ČR
Popisek: Ředitelství vodních cest ČR

Modernizace ochranného stání Lovosice je součástí zastřešujícího strategického cíle „Zkapacitnění a modernizace vodních cest“. Cílem je zvýšit bezpečnost a spolehlivost plavebního provozu na labské vodní cestě, a to i za pomoci doplnění sítě ochranných stání pro velká plavidla. V roce 2020 byla dokončena modernizace obdobného ochranného stání ve Hřensku.

Stání v Lovosicích bude tvořeno třemi vysokovodními dalbami,  určenými pro vyvázání jednoho plavidla či sestavy plavidel o celkových rozměrech až 137 x 11,5 m. Oproti tomu stání ve Hřensku umožňuje v případě potřeby vyvázání čtyř plavidel a je tvořeno osmi dalbami. Dnes je ochranné stání k dispozici až v Ústí nad Labem či Mělníku, eventuelně pro menší plavidla v Roudnici nad Labem.

V současnosti se v prostoru vyvazovacího stání v Lovosicích nachází řada nízkých ocelových daleb. Šest z nich bude odstraněno a tři vybrané budou zvýšeny o 7,5 metru. Navýšené dalby budou převyšovat úroveň kritické hladiny z povodní roku 2002 o 2,8 metru, aby bezpečně dosahovaly až nad úroveň vyvázané lodě. Budou tvořeny čtveřicí svařených ocelových trubek. Tato čtveřice svařenců bude propojena podestami s pacholaty celkem v pěti úrovních.

Vrchní patro bude umístěno 1,8 metru nad kritickou hladinu. Následující podesty budou odstupňovány po výškách 1,3 metru. Ocelový žebřík o délce 9,2 metru bude veden po straně konstrukce, odvrácené od směru proudění. Prostřední dalba bude osazena ocelovou přístupovou lávkou, spojující ji se břehem.

V první fázi stavby budou práce probíhat ze břehu. Budou vybetonovány kotevní bloky ramenátů, které zajistí propojení daleb se břehem. Ostatní práce spojené zejména s osazováním nových ocelových svařenců budou prováděny převážně z vody za pomocí mechanizace na pracovních lodích.

Stavební náklady ve výši 17,8 mil. Kč bez DPH financuje Státní fond dopravní infrastruktury. Zhotovitelem je Labská, strojní a stavební s.r.o.

Ředitelství vodních cest ČR (ŘVC ČR) je organizační složkou státu, zřízenou Ministerstvem dopravy k zabezpečení přípravy a realizace výstavby a modernizace dopravně významných využívaných vodních cest a dalších staveb nutných pro provoz na vodních cestách.
Ředitelství vodních cest ČR rovněž provozuje veřejné přístavy a přístaviště i remorkér BESKYDY.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Kateřina Konečná byl položen dotaz

Milá Katko,

Slováci z KSS se přejmenovali na SDL, aby nedráždili generaci, která o KSS jen slyšela. Díky médiím dostala KSS Černého Petra a tak ji Weis , předseda KSS, přejmenoval na SDĽ. Teď jen málo lidí si vzpomene na KSS. Proč se nezkusíte přejmenovat?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Pražská strojírna získala prestižní ocenění v soutěži Exportér roku 2024 a umístila se mezi nejlepšími českými vývozci

7:23 Pražská strojírna získala prestižní ocenění v soutěži Exportér roku 2024 a umístila se mezi nejlepšími českými vývozci

Jubilejní 30. slavnostní ceremoniál soutěže Exportér roku opět ocenil nejlepší české exportéry. Praž…