„Výstavba čekacích stání pro malá plavidla, která na Vltavě i Labi u řady plavebních komor dosud chybí, je především reakcí na rostoucí zájem o rekreační plavbu v Evropě i České republice. Naším cílem, který postupně naplňujeme, je zlepšení podmínek pro rekreační plavbu na našich splavných řekách. Letos budou stavebně dokončena čekací stání pro malá plavidla ještě ve dvou dalších lokalitách, u zdymadla Hořín a Dolánky,“ říká Lubomír Fojtů, ředitel Ředitelství vodních cest ČR a dodává: „Věřím, že v plavební sezóně 2025 si tak turisté ještě více užijí pohodlnější a bezpečnější plavbu na Vltavě.“
Čekací stání v horní i dolní vodě jsou tvořena řadou vždy devíti ocelových daleb, které jsou od sebe vzdáleny 2,5 m. Dalby jsou vybaveny úvaznými prvky pro lodě a vzájemně je propojuje ocelová lávka délky 20 m a šířky 1,5 m se zábradlím. Přístup na lávku je pouze z lodí na vodě pomocí čtyř žebříků ve vzájemné vzdálenosti 5 m. Čekací stání tak nejsou propojena se břehem a nejsou určena pro nástup a výstup osob na lodě. Z obou čekacích stání je možné spojit se pomocí instalovaného komunikačního zařízení s velínem plavební komory. Stání jsou také osvětlená.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva