Ředitelství vodních cest: Nová čekací stání pro malá rekreační plavidla v Roztokách u Prahy jsou v provozu

02.12.2024 19:15 | Tisková zpráva

Ředitelství vodních cest ČR po dokončení kolaudačního řízení zprovoznilo nová čekací stání pro malá plavidla v horní a dolní rejdě plavební komory Roztoky na Vltavě. Vůdci malých rekreačních lodí tak už při čekání na proplavení nemusí mít obavu z toho, jak udrží plavidlo v bezpečné vzdálenosti od břehu uprostřed řeky. Mohou se pohodlně a bezpečně vyvázat u nových daleb, uzpůsobených speciálně pro tyto malé lodě.

Ředitelství vodních cest: Nová čekací stání pro malá rekreační plavidla v Roztokách u Prahy jsou v provozu
Foto: Ředitelství vodních cest ČR
Popisek: Ředitelství vodních cest ČR

„Výstavba čekacích stání pro malá plavidla, která na Vltavě i Labi u řady plavebních komor dosud chybí, je především reakcí na rostoucí zájem o rekreační plavbu v Evropě i České republice. Naším cílem, který postupně naplňujeme, je zlepšení podmínek pro rekreační plavbu na našich splavných řekách. Letos budou stavebně dokončena čekací stání pro malá plavidla ještě ve dvou dalších lokalitách, u zdymadla Hořín a Dolánky,“ říká Lubomír Fojtů, ředitel Ředitelství vodních cest ČR a dodává: „Věřím, že v plavební sezóně 2025 si tak turisté ještě více užijí pohodlnější a bezpečnější plavbu na Vltavě.“

Čekací stání v horní i dolní vodě jsou tvořena řadou vždy devíti ocelových daleb, které jsou od sebe vzdáleny 2,5 m. Dalby jsou vybaveny úvaznými prvky pro lodě a vzájemně je propojuje ocelová lávka délky 20 m a šířky 1,5 m se zábradlím. Přístup na lávku je pouze z lodí na vodě pomocí čtyř žebříků ve vzájemné vzdálenosti 5 m. Čekací stání tak nejsou propojena se břehem a nejsou určena pro nástup a výstup osob na lodě. Z obou čekacích stání je možné spojit se pomocí instalovaného komunikačního zařízení s velínem plavební komory. Stání jsou také osvětlená.

Plavební komora Roztoky překonává spád řeky Vltavy, který je už 120 let tvořen zdymadlem Klecany-Roztoky v těsné blízkosti Prahy, vybudovaným v rámci splavnění Vltavy právě do Prahy. Komora se nachází u levého břehu na vybudovaném krátkém plavebním kanálu, zatímco jez s vodní elektrárnou je situován dále proti proudu Vltavy.

Většina stavebních prací proběhla z pomocného pontonu, který plul na vodě. Přilehlý břeh byl stavbou zasažen pouze částečně, když musel být do výkopu položen přívodní kabel elektřiny. Stavební náklady dosáhly výše 22,77 milionu korun bez DPH a financoval je Státní fond dopravní infrastruktury. Zhotovitelem byla společnost Labská strojní a stavební společnost, s.r.o.

Ředitelství vodních cest ČR (ŘVC ČR) je organizační složkou státu, zřízenou Ministerstvem dopravy k zabezpečení přípravy a realizace výstavby a modernizace dopravně významných využívaných vodních cest a dalších staveb nutných pro provoz na vodních cestách.
Ředitelství vodních cest ČR rovněž provozuje veřejné přístavy a přístaviště i remorkér BESKYDY.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Tomio Okamura byl položen dotaz

Pozice ministra vnitra

Dobrý den pane Okamuro, Zajímalo by mě, kdybyste hypoteticky byl na pozici ministra vnitra, pod kterého také spadá Česká pošta, na co byste se zaměřil? Bylo by to na kvalitu této služby? Podle mě jde Česká pošta do pr... Nejen že za Rakušana došlo ke zhoršení dostupnosti a snížení počtu poboček, ale...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

VZP: Novinky ve zdravotní péči pro rok 2025

7:33 VZP: Novinky ve zdravotní péči pro rok 2025

Seznam zdravotních výkonů pro rok 2025, který vydalo Ministerstvo zdravotnictví ČR, obsahuje několik…