Ředitelství vodních cest: Nová čekací stání pro malá rekreační plavidla v Roztokách u Prahy jsou v provozu

02.12.2024 19:15 | Tisková zpráva

Ředitelství vodních cest ČR po dokončení kolaudačního řízení zprovoznilo nová čekací stání pro malá plavidla v horní a dolní rejdě plavební komory Roztoky na Vltavě. Vůdci malých rekreačních lodí tak už při čekání na proplavení nemusí mít obavu z toho, jak udrží plavidlo v bezpečné vzdálenosti od břehu uprostřed řeky. Mohou se pohodlně a bezpečně vyvázat u nových daleb, uzpůsobených speciálně pro tyto malé lodě.

Ředitelství vodních cest: Nová čekací stání pro malá rekreační plavidla v Roztokách u Prahy jsou v provozu
Foto: Ředitelství vodních cest ČR
Popisek: Ředitelství vodních cest ČR

„Výstavba čekacích stání pro malá plavidla, která na Vltavě i Labi u řady plavebních komor dosud chybí, je především reakcí na rostoucí zájem o rekreační plavbu v Evropě i České republice. Naším cílem, který postupně naplňujeme, je zlepšení podmínek pro rekreační plavbu na našich splavných řekách. Letos budou stavebně dokončena čekací stání pro malá plavidla ještě ve dvou dalších lokalitách, u zdymadla Hořín a Dolánky,“ říká Lubomír Fojtů, ředitel Ředitelství vodních cest ČR a dodává: „Věřím, že v plavební sezóně 2025 si tak turisté ještě více užijí pohodlnější a bezpečnější plavbu na Vltavě.“

Čekací stání v horní i dolní vodě jsou tvořena řadou vždy devíti ocelových daleb, které jsou od sebe vzdáleny 2,5 m. Dalby jsou vybaveny úvaznými prvky pro lodě a vzájemně je propojuje ocelová lávka délky 20 m a šířky 1,5 m se zábradlím. Přístup na lávku je pouze z lodí na vodě pomocí čtyř žebříků ve vzájemné vzdálenosti 5 m. Čekací stání tak nejsou propojena se břehem a nejsou určena pro nástup a výstup osob na lodě. Z obou čekacích stání je možné spojit se pomocí instalovaného komunikačního zařízení s velínem plavební komory. Stání jsou také osvětlená.

Anketa

Chcete, aby v rámci koalice STAČILO! kandidovala i SOCDEM Jany Maláčové?

59%
30%
hlasovalo: 1725 lidí

Plavební komora Roztoky překonává spád řeky Vltavy, který je už 120 let tvořen zdymadlem Klecany-Roztoky v těsné blízkosti Prahy, vybudovaným v rámci splavnění Vltavy právě do Prahy. Komora se nachází u levého břehu na vybudovaném krátkém plavebním kanálu, zatímco jez s vodní elektrárnou je situován dále proti proudu Vltavy.

Většina stavebních prací proběhla z pomocného pontonu, který plul na vodě. Přilehlý břeh byl stavbou zasažen pouze částečně, když musel být do výkopu položen přívodní kabel elektřiny. Stavební náklady dosáhly výše 22,77 milionu korun bez DPH a financoval je Státní fond dopravní infrastruktury. Zhotovitelem byla společnost Labská strojní a stavební společnost, s.r.o.

Ředitelství vodních cest ČR (ŘVC ČR) je organizační složkou státu, zřízenou Ministerstvem dopravy k zabezpečení přípravy a realizace výstavby a modernizace dopravně významných využívaných vodních cest a dalších staveb nutných pro provoz na vodních cestách.
Ředitelství vodních cest ČR rovněž provozuje veřejné přístavy a přístaviště i remorkér BESKYDY.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

platy

Podepsal byste se pod slib Fialy, že za pár let budeme mít platy jako v Německu nebo Rakousku? Není to spíš jen čirý populismus pokud ne přímo lež? Protože třeba teď jste už nějaký rok u moci a máte dojem, že naše životní úroveň nebo reálné mzdy rostou? Já mám totiž spíš opačný pocit a rozhodně nejs...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Tisknout

Další články z rubriky

Vojenské lesy a statky Mimoň se pyšní moderním areálem Správy služeb

22:03 Vojenské lesy a statky Mimoň se pyšní moderním areálem Správy služeb

Sny generací zaměstnanců v divizi VLS Mimoň se v letošním roce naplnily. Po mnoha letech se povedlo …