Kokila je speciální zařízení na odlévání oceli, surového železa, kovů nebo jiných slitin, a právě ta, která v průběhu dneška vyrazí z Ostravy, je s rekordními 140 tunami největší, jakou kdy místní slévárna vyrobila. Nejprve bude převezena do Lovosic a to na speciálním kamionu, který bude mít 14 náprav zajišťujících správné rozložení hmotnosti. Tam bude přeložena na loď na Labi a po říčním a kanálovém systému poputuje do nizozemského Vlaardingenu. Zde bude opět naložena na kamion, který nejprve najede na loď, která ho po moři převeze do britského Imminghamu. Po vylodění v Imminghamu se kamion přesune po silnici přímo na vykládku do Sheffieldu.
„Na výrobu kokily bylo nutné zajistit 150 tun tekutého kovu z našich vysokých pecí v Ostravě, který byl na slévárnu převezen po kolejích dvěma speciálními vozy. Koordinace výroby byla naplánována do absolutního detailu, protože teplota tekutého kovu nesmí klesnout pod 1210 až 1230 stupňů Celsia, což je teplota lití na slévárně,“ vysvětluje Aleš Sekanina, marketingový manažer LIBERTY Engineering Products Ostrava.
„Už v průběhu výroby jsme kontaktovali dopravce, který se specializuje na nadrozměrné přepravy. Transport takovéto velké a těžké kokily je totiž složitý a velmi náročný a právě proto bude kokilu po celé její trase v České republice a Velké Británii doprovázet policie a montážní vůz. Obsluha montážního vozu má za úkol umožnit kamionu s kokilou hladký průjezd a hlídat, aby cestou nedošlo k žádným škodám. Bude proto například odstrojovat dopravní značení, nebo pokládat výztuhy pod kamion při průjezdu kruhovým objezdem,“ popisuje Aleš Sekanina.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva