ŠKODA Citigo CNG na lovu rekordů

05.08.2013 9:30 | Zprávy

Gerhard Plattner při rekordním pokusu na cestě k úspěchu navštívil vozem ŠKODA Citigo CNG město Berlín. Skutečná spotřeba nejmenšího modelu ŠKODA je nižší, než udává výrobce.

ŠKODA Citigo CNG na lovu rekordů
Foto: skoda-auto.cz
Popisek: Škoda - logo

Po 605 kilometrech dosáhl ve středu rekordman Gerhard Plattner se svým vozem ŠKODA Citigo CNG třetí z celkem pěti etapových cílů. Při svém pokusu o rekord chce během pouhého jednoho týdne projet vozem Citigo devíti zeměmi Evropy, z italské Vicenzy až do Stockholmu. Vůz je poháněn zemním plynem a částka vydaná za pohonné hmoty by neměla přesáhnout 100 Euro.

V rámci pokusu o rekord v úsporné jízdě navštívil Gerhard Plattner hlavní město Spolkové republiky Německo Berlín. Rakouský rekordman po ujetých 1.863 kilometrech prezentoval před Sony Centrem v Berlíně pozitivní bilanci: „Jedeme přesně podle plánu. ŠKODA Citigo CNG dokazuje, že je velmi výkonným a robustním vozem. Spotřeba je nižší než činí výrobcem udávaná průměrná hodnota.“

ŠKODA Citigo CNG prokazuje, že je schopna poskytovat mobilitu mimořádně šetrnou k životnímu prostředí. Právě v hustě obydlených oblastech metropolí jsou důležité především co nejnižší hodnoty zátěže způsobené jemnými prachovými částicemi. Efektivní koncepcí minivozu s pohonem na zemní plyn vytyčila značka ŠKODA tímto městským vozem zcela novou cestu. U tohoto vozu jsou udávány emise CO2 ve výši 79 gramů na jeden kilometr. Tak nízká hodnota je možná díky palivu, kterým je zemní plyn, a díky technologii ŠKODA Green tec, která zahrnuje systém start-stop, rekuperaci brzdné energie a pneumatiky s optimalizovaným valivým odporem. Tento městský vůz s výkonem 50 kW (68 PS) spotřebuje pouhých 2,9 kg, resp. 4,4 m3 zemního plynu na 100 km. Plattner ale chce dosáhnout ještě nižší hodnoty - a na své 2.700 kilometrů dlouhé cestě z italské Vicenzy do švédského hlavního města Stockholmu se již dostal na nižší hodnotu, než činí propočtená normovaná spotřeba modelu ŠKODA Citigo CNG.

Během své krátké zastávky v Berlíně zodpověděl ochotně otázky mnohých diváků a především vyzdvihl výhody technologie CNG pro životní prostředí. „Zemní plyn se pro pohon automobilů používá již dávno. Díky moderní technice jsou dnes auta poháněná CNG podobně rychlá a agilní, jako jsou vozy s pohonem na naftu, nebo benzin,“ řekl Plattner, než znovu usedl za volant vozu, aby dosáhl středečního etapového cíle - Rostocku.

ŠKODA sází na automobily šetrné k životnímu prostředí, hodlá ještě dále snížit hodnoty CO2 u všech vozů. V současné době je společnost vyrábí 81 modelů ŠKODA, jejichž emisní hodnoty jsou pod 120 g CO2/km, z toho jedenáct modelů dosahuje hodnot pod 100 g CO2/km. Pohon na zemní plyn ve voze ŠKODA Citigo CNG je jedním z prvků této strategie. Výhodou vozů s pohonem na zemní plyn je oproti konvenčním naftovým nebo benzinovým motorům v první řadě čistší spalování. Emise oxidu uhličitého jsou až o 25 procent nižší, než tomu je u ostatních fosilních paliv.

ŠKODA sází ve svém programu na CNG na stlačený zemní plyn. Oproti zkapalněnému zemnímu plynu má CNG vyšší energetický obsah. Mimo to lze u vozů s pohonem na CNG tankovat i biometan. Tato flexibilita je pro zákazníka důležitou výhodou vzhledem ke stále rozšiřované síti tankovacích stanic pro vozidla poháněná zemním plynem. Ekonomickou výhodu získávají všichni zákazníci, kteří používají automobily poháněné zemním plynem. Až do konce roku 2018 je zemní plyn v mnoha zemích daňově zvýhodněn ve srovnání s jinými fosilními palivy.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Aleš Juchelka byl položen dotaz

Sociální služby

Nemyslíte, že mnohem větší problém, než jsou finance, i když ty jsou většinou alfou omegou všeho je fakt, že populace stárne, ale sociální systém na to není vůbec připraven a nic se neděje? Už teď je problém sehnat třeba pečovatelák a další služby. Kdy začnete řešit tento problém? Protože už se měl ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

DPP: Místo tramvají budou na Libeňském mostě dočasně jezdit autobusy

22:03 DPP: Místo tramvají budou na Libeňském mostě dočasně jezdit autobusy

Současný provoz tramvají na části Libeňského soumostí bude od půlnoci z neděle 24. na pondělí 25. li…