Jak známo, Hudeček těsně před volbami prosadil proti vůli všech své nové Pražské stavební předpisy, které mimo jiné zakazují veškerou venkovní reklamu s výjimkou reklamy společnosti JCDecaux. Tím udělal z této firmy dominantního poskytovatele reklamy v Praze. Ředitel JCDecaux Pavel Slabý mu nyní začal tuto „vstřícnost“ splácet. Účastní se přímo volebních mítinků Hudečkova štábu, chová se k Hudečkovi velice familiárně a kromě zasvěcených mediálních rad mu především poskytuje spoustu reklamního prostoru zdarma. Tomáš Hudeček je tak nyní v centru Prahy doslova na každém rohu.
A nejen na ulicích. Dceřiná firma JCDecaux Rencar provozuje výhradně reklamu v pražském metru. Díky Hudečkově vlivu si nyní tato firma zdarma na 5 let pronajala prostory v zrekonstruované stanici metra Národní třída. Sen každého podnikatele se stal skutečností. V době, kdy jsou ze zákona i z opatrnosti soutěženy podstatně menší zakázky, město daruje tak lukrativní prostory společnosti, se kterou má uzavřenou jinou, pro město zjevně nevýhodnou smlouvu na exkluzivní využití reklamy v centru. Zřejmě z vděčnosti pak tato společnost zahltila prostory metra Hudečkovými plakáty. Z tlampačů v metru dokonce zní k cestujícím Hudečkova předvolební propaganda. Slabý se zjevně snaží Hudečkovi pomoci, jak to jen jde. Ví, že jejich budoucnost je úzce spjatá. Spolupráce Tomáše Hudečka a Pavla Slabého je tak ukázkovým příkladem propojení byznysu s politikou.
Pro provozovatele venkovní reklamy, jehož podnikání je zcela závislé na dlouhodobé smlouvě s hlavním městem, by měla být samozřejmá neutrální a nezávislá podpora všech politických stran. Rozhodně není možné tolerovat zjevnou podporu momentálně vládnoucího primátora, jež se děje právě nyní. Tuto podporu ostatně JCDecaux vyjádřila svým postojem při jednání mezi zástupci provozovatelů venkovní reklamy a Institutem Plánování a Rozvoje (IPR) o budoucí koncepci venkovní reklamy v Praze dne 30.9.2014. Zástupci JCDecaux zde vystupovali jako jediní podporovatelé kontroverzních Pražských stavebních předpisů (PSP) v jejich stávajícím znění. Výhodnost tohoto znění pro JCDecaux je očividná.
Na nevýhodnost smlouvy mezi hl. m. Prahou a francouzskou JCDecaux, která jí zajišťuje exkluzivitu na reklamu v centru na dlouhých 27 let, upozorňujeme dlouhodobě. Přestože magistrát má k dispozici právní posudek, který jasně potvrzuje možnost smlouvu vypovědět, stále se nic neděje. A současné dění nám částečně vysvětluje proč. Vztah Hudeček – Slabý je oboustranně výhodný a primátor nemá chuť se před volbami připravovat o možnost sebeprezentace. Doufejme, že po volbách se situace změní a nová smlouva vzešlá z řádného výběrového řízení bude pro Pražany podstatně výhodnější.
Fotografie z probíhající kampaně Tomáše Hudečka na plochách JCDecaux:
O Svazu provozovatelů venkovní reklamy z. s.
Svaz provozovatelů venkovní reklamy z.s. byl založen v roce 2014 na principu dobrovolnosti a demokratických zásad v souladu s ustanovením §214 zákona č.89/2012 Sb.
Svaz hájí zájmy svých členů ve vztahu ke správním orgánům, mediálnímu trhu a reprezentuje členy v příznivém mediálním obrazu pro širokou veřejnost.
Členové tohoto svazu s více než šedesátiprocentním podílem na trhu tvoří skupinu největších poskytovatelů prémiových outdoorových reklamních ploch, které jsou nainstalovány (popř. umístěny) na nejatraktivnějších místech na českém trhu venkovní reklamy. Více informací najdete na www.spvrcr.cz.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva