SŽDC: Cestování v úseku Stéblová – Opatovice je rychlejší, bezpečnější a pohodlnější

25.06.2016 14:33 | Zprávy

Správa železniční dopravní cesty vybudovala 2. kolej na traťovém úseku Stéblová – Opatovice nad Labem. Projekt je první částí modernizace trati Hradec Králové – Pardubice – Chrudim. Hlavním přínosem stavby je především zvýšení traťové rychlosti a zajištění většího pohodlí a bezpečnosti cestujících.

SŽDC: Cestování v úseku Stéblová – Opatovice je rychlejší, bezpečnější a pohodlnější
Foto: szdc.cz
Popisek: Správa železniční dopravní cesty

Modernizace zahrnovala výstavbu druhé koleje mezi železničními stanicemi Stéblová a Opatovice nad Labem, kompletní rekonstrukci stávající koleje, vybudování bezbariérových nástupišť, protihlukových stěn a nového trakčního vedení. Součástí stavebních prací byla rovněž instalace nového zabezpečovacího a sdělovacího zařízení, nového dispečerského řízení a dálkové diagnostiky technologických systémů.

„Jedním z největších přínosů modernizace je zvýšení traťové rychlosti, a tedy i zkrácení jízdních dob. Vlaky mohou v úseku Stéblová – Opatovice nad Labem projíždět rychlostí až 160 km/h. Modernizace také navýšila přepravní kapacitu a zajistila větší bezpečnost provozu a dostupnost pro osoby s omezenou možností orientace,“ shrnul přínosy projektu generální ředitel SŽDC Pavel Surý.

„Před stanicí Stéblová jsme vložili na trať jednu z nejdelších výhybek v České republice, která díky své délce 94 metrů umožňuje vlakům jet do odbočky rychlostí až 130 km/h,“ uvedl projektový manažer společnosti Skanska Milan Svatoň. „Modernizaci tratě určitě ocení obyvatelé Opatovic nad Labem, kde jsme postavili novou zastávku tak, aby byla zhruba o jeden kilometr blíže centru obce,“ dodal.

V souladu s globálním cílem prioritní osy 3 Operačního programu Doprava, jímž je zlepšení železniční dopravy mimo transevropskou dopravní síť TEN-T, bylo dosaženo zvýšení dopravní dostupnosti, snížení provozních nákladů a zajištění kapacity dráhy a kvality železničního provozu pro výhledový rozsah dopravy.

Celkové náklady stavby s názvem Modernizace trati Hradec Králové – Pardubice – Chrudim, 1. stavba, zdvoukolejnění úseku Stéblová – Opatovice nad Labem činily 995 307 682 Kč bez DPH. Projekt byl v rámci Operačního programu Doprava navržen ke spolufinancování Evropskou unií, kdy plánovaná výše příspěvku z Fondu soudržnosti představuje až 739 103 205 Kč. Národní financování zajistil Státní fond dopravní infrastruktury. Zhotovitelem prací byla společnost Skanska, a. s.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Róbert Šlachta byl položen dotaz

Vize

Dobrý den, zajímalo by mě, zda má vaše strana nějaké konkrétní návrhy třeba důchodové reformy nebo ekonomickou vizi, jak zlepšit naši životní úroveň? Zatím mi to přijde tak, že spíš jen kritizujete, ale s něčím vlastním nepřicházíte. Sice nemáte ve sněmovně zastoupení, ale pokud ho chcete mít, nemys...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Správa jeskyní: Dětské prohlídky s Medvědem Brunem v jeskyni Výpustek

20:16 Správa jeskyní: Dětské prohlídky s Medvědem Brunem v jeskyni Výpustek

Letošní dlouhé zimní prázdniny si rodiče s dětmi mohou zpestřit návštěvou jeskyně Výpustek u Křtin v…