„Nádraží ve Velkých Hydčicích pochází z období výstavby tzv. Českomoravské transversální dráhy, jejíž výpravní budovy měly charakteristický vzhled. V 70. letech 20. století došlo k rozsáhlé, nepříliš citlivé rekonstrukci budovy, kdy se původní stavební prvky nahradily v té době moderními. Původní fasádu z typických červených neomítnutých cihel tak nahradil tehdy oblíbený břízolit,“ popisuje ředitel plzeňského oblastního ředitelství SŽDC Pavel Surý.
Právě dokončená rozsáhlá oprava měla za cíl navrátit budově alespoň částečně historizující vzhled, nahradit již dožilé a poškozené konstrukce a zmodernizovat prostory pro cestující a zázemí zaměstnanců dráhy tak, aby odpovídaly úrovni 21. století. Starou pálenou krytinu nahradila nová, provedla se částečná oprava konstrukce krovu, při které došlo k výměně vadných prvků. Součástí prací na střeše byla oprava komínů, v případě nepotřebnosti jejich zrušení. Došlo ke kompletní výměně klempířských prvků, okapů a svodů. Součástí střechy je i kompletně opravená hromosvodová soustava. Oprava fasády pak zahrnovala snesení narušené původní omítky, vyrovnání podkladu a nanesení nové omítky. Kamenná podezdívka byla očištěna a napenetrována.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: komerční tisková zpráva