AVV je nadstavbová cˇást systému urcˇeného pro automatizaci rˇízení hnacích a rˇídicích drážních vozidel na železnicˇní síti vlastneˇné Cˇeskou republikou, oznacˇovaného jako CRV&AVV (centrální regulátor vozidla a automatické vedení vlaku). AVV obsahuje regulátor cílového brzdeˇní a regulátor jízdní doby. Úkolem tohoto zarˇízení ve spolupráci s CRV je zajistit automatické rˇízení vlaku.
V rámci této stavby byla rˇešena instalace adresných tratˇových informacˇních bodu° (MIB), které umožnˇují AVV určit okamžitou polohu a smeˇr jízdy vlaku na trati v okamžiku pru°jezdu nad tímto bodem. Sítˇ SŽDC byla doplneˇna o více než 300 nových informacˇních bodu°, které pokryly tratˇové úseky v délce prˇes 200 km. Zárovenˇ se zacelila i sítˇ již vybudovaných cˇástí a vlaky mohou samocˇinneˇ jezdit po delších souvislých úsecích. Tím dochází k vyšším úsporám paliva a trakcˇní energie.
Celkové náklady stavby s názvem Instalace traťové části AVV – železniční síť TEN-T činí 168 936 566 Kč bez DPH. Projekt byl v rámci Operačního programu Doprava spolufinancován Evropskou unií z Fondu soudržnosti, a to až do výše 130 625 316 Kcˇ. Zhotovitelem stavby byla společnost AŽD Praha s.r.o.
Celkové náklady stavby s názvem Instalace traťové části AVV – mimo železniční síť TEN-T činí 26 615 175 Kč bez DPH. Projekt byl v rámci Operačního programu Doprava spolufinancován Evropskou unií z Fondu soudržnosti, a to až do výše 19 868 646 Kč. Zhotovitelem byla společnost STARMON s.r.o.
Investorem obou staveb byla Správa železniční dopravní cesty, státní organizace. Národní financování projektů zajistil Státní fond dopravní infrastruktury.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva