SŽDC: Nově instalovaný vlakový autopilot AVV zvýší zabezpečení tratí a zlepší přesnost vlaků

31.12.2015 16:19 | Zprávy

Správa železniční dopravní cesty realizovala dva projekty na instalaci traťové části systému automatického vedení vlaku (AVV). Jejich hlavními přínosy jsou zvýšení bezpečnosti provozu, snížení nákladů na elektrickou energii a zajištění lepšího dodržování jízdního řádu na trati.

SŽDC: Nově instalovaný vlakový autopilot AVV zvýší zabezpečení tratí a zlepší přesnost vlaků
Foto: szdc.cz
Popisek: Správa železniční dopravní cesty

AVV je nadstavbová cˇást systému urcˇeného pro automatizaci rˇízení hnacích a rˇídicích drážních vozidel na železnicˇní síti vlastneˇné Cˇeskou republikou, oznacˇovaného jako CRV&AVV (centrální regulátor vozidla a automatické vedení vlaku). AVV obsahuje regulátor cílového brzdeˇní a regulátor jízdní doby. Úkolem tohoto zarˇízení ve spolupráci s CRV je zajistit automatické rˇízení vlaku.

V rámci této stavby byla rˇešena instalace adresných tratˇových informacˇních bodu° (MIB), které umožnˇují AVV určit okamžitou polohu a smeˇr jízdy vlaku na trati v okamžiku pru°jezdu nad tímto bodem. Sítˇ SŽDC byla doplneˇna o více než 300 nových informacˇních bodu°, které pokryly tratˇové úseky v délce prˇes 200 km. Zárovenˇ se zacelila i sítˇ již vybudovaných cˇástí a vlaky mohou samocˇinneˇ jezdit po delších souvislých úsecích. Tím dochází k vyšším úsporám paliva a trakcˇní energie.

Celkové náklady stavby s názvem Instalace traťové části AVV – železniční síť TEN-T činí 168 936 566 Kč bez DPH. Projekt byl v rámci Operačního programu Doprava spolufinancován Evropskou unií z Fondu soudržnosti, a to až do výše 130 625 316 Kcˇ. Zhotovitelem stavby byla společnost AŽD Praha s.r.o.

Celkové náklady stavby s názvem Instalace traťové části AVV – mimo železniční síť TEN-T činí 26 615 175 Kč bez DPH. Projekt byl v rámci Operačního programu Doprava spolufinancován Evropskou unií z Fondu soudržnosti, a to až do výše 19 868 646 Kč. Zhotovitelem byla společnost STARMON s.r.o.

Investorem obou staveb byla Správa železniční dopravní cesty, státní organizace. Národní financování projektů zajistil Státní fond dopravní infrastruktury.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Ivan Adamec byl položen dotaz

Souhlasíte s tím, že dopravní infrastruktura je páteří ekonomiky?

A co mě zajímá ze všeho nejvíc je, proč se u nás stavby nových úseků dálnic, ale i třeba opravy silnic tak vlečou? Je jedno, kdo je u vlády, ten problém trvá už roky. I třeba sousední Polsko je na tom líp a myslím, že jsou na tom líp min všechny státy EU nebo minimálně na tom není žádný hůř.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Česká pošta: Aršík se Shakespearovými postavami získal prestižní ocenění

22:28 Česká pošta: Aršík se Shakespearovými postavami získal prestižní ocenění

Česká pošta v současné době přebírá do své přepravy téměř 400 tisíc balíků. Pokud si zásilku klient …